جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید بابا

حوزه / طلبه شهید رجبعلی بابا فرزند محمد حسین هفتم مرداد ماه سال ۱۳۴۱ در روستای دیال آباد تاکستان از توابع قزوین در خانواده‌ای مؤمن و متدین دیده به جهان گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می‌باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگی طلبه شهید رجبعلی بابا آشنا می‌شویم

طلبه شهید رجبعلی بابا فرزند محمد حسین هفتم مرداد ماه سال ۱۳۴۱ در روستای دیال آباد تاکستان از توابع قزوین در خانواده‌ای مؤمن و متدین دیده به جهان گشود.

بعد از دوران کودکی به مدرسه رفته و دوره ابتدایی را با موفقیت گذراند، سپس دوره راهنمایی شد.

علاقه فراوان به مطالعات مذهبی و علوم قرآنی او را بر آن داشت که دنیای ذهن خود را به اجتماع و روحانیون معطوف نماید، بر این اساس در اوایل جنگ تحمیلی تصمیم گرفت تحصیلات خود را در مدرسه علمیه صالحیه قزوین آغاز کرد.

وی که در حال آموختن علم در حوزه علمیه بود که با شدت گرفتن نبرد در جبه‌های حق علیه باطل برای دفاع از مرزهای وطن دوازدهم دی ماه سال ۶۴ به همراه لشکر ۳۱ عاشورا به جبهه جنوب رفت، اما به دلیل اصابت گلوله و مجروح شدن مجبور بازگشت به زادگاه خود شد و پس از گذشت مدتی به پیشنهاد خانواده اقدام به ازدواج کرد و سپس در کارخانه نازنخ قزوین مشغول به کار شد.

او که احساس می‌کرد همچنان وظیفه و رسالتی خطیر در دفاع از آرمان‌های اسلامی ایران دارد بار دیگر اقدام به رفتن جبهه کرد و سرانجام ۲۵ فروردین سال ۱۳۶۵ در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو کارخانه نمک به علت اصابت ترکش و متلاشی شدن سر به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

طلبه شهید رجبعلی بابا هدف و انگیزه خویش را از شرکت در نبردها و رفتن به جبهه یاری رزمندگان اسلام و آزاد سازی کربلا بیان کرده بود.

طلبه شهیدی که با هدیه سرش آسمانی شد

طلبه شهیدی که با هدیه سرش آسمانی شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha