جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام تقوی راد

حوزه / روحانی شهید ابوطالب تقوی راد سال ۱۳۴۵ در روستای قسطین رود از توابع رودبار الموت قدم به جهان هستی نهاد و محیط با صفای خانواده را عطری دو چندان گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می‌باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگینامه روحانی شهید ابوطالب تقوی راد آشنا می شویم

روحانی شهید ابوطالب تقوی راد سال ۱۳۴۵ در روستای قسطین رود از توابع رودبار الموت قدم به جهان هستی نهاد. او چهارمین فرزند خانواده ای زحمتکش و روستا نشین بود که دوران کودکی را با سختی و تحمل دشواری های فراوان در کنار پدر و مادری متدین سپری کرد و علی رغم مشکلات فراوان با موفقیت دوره ابتدایی را به اتمام رساند و علاوه بر تحصیل در کار کشاورزی نیز کمک خانواده بود.

شور و اشتیاق به تحصیل و استعداد خدادادی سبب شد که او مشکلات زندگی را به فراموشی سپرده و به ادامه تحصیل بپردازد و دوره راهنمایی را به علت نبود مدرسه در روستای زادگاهش به رجایی دشت رفت.

او فو ق العاده عاشق حضرت امام (ره) بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج در آمد و برای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی هر بلایی را به جان می خرید.

عشق و علاقه ذاتی و اشتیاق به تحصیلات به ویژه تحصیل علوم آل محمد (ص) او را راهی حوزه علمیه کرد و در سال ۱۳۶۲ با ورود به مدرسه علمیه صالحیه قزوین عملا به خواسته خود رنگ واقعیت بخشید و حدود ۵ سال در حوزه علمیه قزوین تحصیل کرده و در مناسبتهای اسلامی به ویژه ماه محرم صفر و رمضان برای تبلیغ دین اسلام و احکام و دستورات اسلامی به روستاها می رفت و به هدایت مردم می پرداخت. او پس از اتمام سطح اول به دست مرحوم آیت الله باریک بین معمم شد.

ورود او به حوزه علمیه مقارن سال های اولیه جنگ تحمیلی بود و سخت در فکر مقاومت و دفاع از اسلام و مرزهای اسلامی بود و حتی برای رفتن به فلسطین و لبنان نیز اصرار و پافشاری می کرد، ولی به دلیل سن کم او اجازه حضور نمی دادند.

ابوطالب، دفاع مقدس را بهترین زمان و مکان برای ادای دین می دانست و در ۵ مرحله در عملیات های مختلف شرکت کرد و دو بار هم مجروح شد، ولی هر بار بعد از بهبودی نسبی دوباره راهی مناطق عملیاتی غرب و جنوب شد.

شهید تقوی راد سرانجام ۶ دی سال ۱۳۶۵ در کربلای شلمچه آسمانی شد.

پیکر پاک این شهید عزیز را در گلزار شهدای قزوین و در جوار همرزمان و دوستانش به خاک سپردند.

 روحانی شهیدی که برای اعزام به فلسطین و لبنان پافشاری می کرد

 روحانی شهیدی که برای اعزام به فلسطین و لبنان پافشاری می کرد

 روحانی شهیدی که برای اعزام به فلسطین و لبنان پافشاری می کرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha