جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلبه شهید حسن پور

 حوزه / شهید حسن پور پس از بازگشت از جبهه میمک به مدت دو ماه در پادگان امام حسن (ع) به فراگیری آموزش های تکمیلی نظامی مبادرت ورزید و راهی جبهه های غرب شد و اول تیرماه ۱۳۶۰ در سردشت به نیروهای سپاه پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای کربلا و موجب فخر ایران و ایرانی باشند.

در این بخش با زندگینامه طلبه شهید محسن حسن پور آشنا می شویم:

طلبه شهید محسن حسن پور اول خرداد ۱۳۴۲ در قزوین به دنیا آمد. دوران کودکی را در دامن پر مهر مادری عفیفه و مومنه در کنار پدری مهربان و معتقد به اسلام و قرآن سپری کرد و بعد از گذار از این دوره گام در راه تحصیل گذاشت و تحصیلاتش را تا دوم راهنمایی ادامه داد اما عشق و علاقه اش به قرآن و اسلام سبب شد راهی حوزه علمیه شود. بر همین اساس وارد مدرسه علمیه صالحیه قزوین شد.

ورودش به حوزه علمیه همزمان با اوج گرفتن اعتراضات و اعتصابات مردم انقلابی ایران علیه رژیم طاغوت بود و او نیز وارد فعالیتهای انقلابی شد و به همراه دوستانش در تکثیر اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) فعالیت کرد و به همین دلیل یک بار از سوی ساواک دستگیر و بر اثر شکنجه های زیاد از ناحیه پا و کمر مجروح شد.

بعد از پیروی انقلاب اسلامی شهید حسن پور فعالیت های مذهبی خود را ادامه داد و در کنار تحصیل علم، به کارهای فرهنگی پرداخت.

بعد از تشکیل کمیته های انقلاب اسلامی به همراه برادرش سردار شهید رضا حسن پور وارد این نهاد انقلابی شد تا در خدمت به مردم و برقراری نظم و امنیت انجام وظیفه کند. بعد از مدتی خدمت در کمیته، وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

با آغاز جنگ تحمیلی راهی مناطق عملیاتی شد و مدت ۳ ماه در جبهه میمک به همراه دیگر پاسداران انقلاب سلامی به دفاع از مرزها پرداخت.

شهید حسن پور پس از بازگشت از جبهه میمک به مدت دو ماه در پادگان امام حسن (ع) به فراگیری آموزش های تکمیلی نظامی مبادرت ورزید و راهی جبهه های غرب شد و اول تیرماه ۱۳۶۰ در سردشت به نیروهای سپاه پیوست. از ورود او به منطقه ۱۴ روز می گذشت که به شهادت رسید و پیکر پاکش بعد از انتقال به زادگاهش و تشییع، در جوار شهدای دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت نامه شهید حسن پور

ای ملت مسلمان با مشت های گره کرده خود رژیم منفور شاهنشاهی را سرنگون کردید و امروز با مشت های گره کرده خود پشت سر ولایت فقیه قدم بردارید و مشت محکمی بر دهان گروهک های آمریکایی بزنید.

 طلبه شهید ی که زیر شکنجه ساواک مقاومت می کرد

انتهای پیام

 طلبه شهید ی که زیر شکنجه ساواک مقاومت می کرد

/

 طلبه شهید ی که زیر شکنجه ساواک مقاومت می کرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha