جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید تبریزی

حوزه / طلبه شهید محمد حسن اصل تبریزی ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۵ در مرحله دوم عملیات کربلای ۵ مورد اصابت ترکش دشمن قرار گرفت و بدن پاکش بر روی خاک افتاد و روح مطهرش به سوی جایگاه ابدی سفر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با طلبه شهید محمد حسن اصل تبریزی آشنا می شویم

روحانی شهید محمد حسن اصل تبریزی مرداد ماه سال ۱۳۴۳ در شهر قزوین دیده به جهان گشود و هشتمین فرزند خانواده بود و کودکی را در دامان مادری مهربان و در کنار پدری با تقوا و متدین سپری کرد.

با فرارسیدن هفتمین بهار زندگی راهی مدرسه شد تا الفبای علم و ادب را بیاموزد. تحصیلات دوره ابتدایی را در مدرسه بدر و دوره راهنمایی را در مدرسه محمد قزوینی با موفقیت به پایان رساند.

او از کودکی اهل مسجد بود وبه عنوان مکبر در مسجد جامع کبیر فعالیت می کرد و بیشتر اوقات فراغت را در مسجد جامع و یا در مدرسه شیخ الاسلام می گذراند. بهترین دوستانش طلاب مدرسه شیخ الاسلام بودند به همین دلیل از اول نوجوانی او را شیخ حسن خطاب می کردند. همین علاقه مندی باعث شد تا پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه شود.

راهی شهر مقدس قم شد و در یکی از مدارس علمیه به فراگیری علم و دانش اهتمام ورزید و از محضر بزرگانی چون آیت الله جوادی آملی بهره های فراوان برد و موفق به اتمام لمعتین شد و به دست ایشان معمم شد.

محمد حسن سپس راهی شهر مقدس مشهد شد تا در جوار حرم مطهر رضوی به فراگیری علوم آل محمد (ص) مشغول شود. مدتی را نزد اساتید مدرسه سلمانیه زانوی ادب به زمین زد.

اهمیت به نماز اول وقت، برپایی نماز جماعت، اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حس انسان دوستی و غمخوار دیگران بودن، عشق به قرآن و اسلام از اوصاف بارز محمد حسن بود.

او هنگامی که که احساس کرد جبهه ها نیاز به نیرو دارند، درس و مدرسه را رها کرد و به جای قلم اسلحه به دست گرفت و به جنگ با دشمن تا دندان مسلح بعثی رفت.

او جمعا ۲۰ ماه در جبهه ها حاضر بود. مدتی را به عنوان روحانی معاون فرماندهی گردان امام رضا (ع) لشگر ۵ خراسان بود.

محمدحسن روز ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۵ در مرحله دوم عملیات کربلای ۵ مورد اصابت ترکش دشمن قرار گرفت و بدن پاکش بر روی خاک افتاد و روح مطهرش به سوی جایگاه ابدی سفر کرد.

پیکر مطهر این شهید سالها در خاک شلمچه مدفون شد تا اینکه پس از مدتها جستجو گران نور موفق به یافتن پیکرش شدند و در دوم مهر ماه سال ۱۳۷۶ خانواده اش از چشم انتظاری در آمدند و پیکر مطهرش را به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه شهید اصل تبریزی

موظفید همیشه به فکر خدا باشید و کارهایتان را برای رضای خدا انجام دهید و همواره با قرآن و اهل بیت(ع) انس داشته باشید. در نماز جماعت و جمعه شرکت کنید و دست از پیروی امام و رهبر برندارید که ان شاءالله این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش بسپارید.

طلبه شهیدی که ۲۲ سال میهمان خاک شلمچه بود

طلبه شهیدی که ۲۲ سال میهمان خاک شلمچه بود

طلبه شهیدی که ۲۲ سال میهمان خاک شلمچه بود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha