جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید خویینی قزوین

حوزه / شهید ابوالفضل خویینی علاقه فراوانی به امام داشت و همیشه بیان می کرد وجود رهبر در این زمان بسیار با ارزش و سودمند است و ما سخت به وجود ایشان نیازمندیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، قزوین مهد علم  و ادب و همواره از صدر اسلام تا کنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه  علمیه قزوین مانند سایر حوزه های   علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار  سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با شهید طلبه ابوالفضل خویینی آشنا می شویم.

طلبه شهید ابوالفضل خویینی، فرزند رضا در هشتم آذر ماه ۱۳۳۳ در محله دارالشفای قزوین به دنیا و در خانواده مومن و مذهبی پرورش یافت.

وی به تحصیلات خود تا اخذ دیپلم ادامه داد و سپس برای شناخت بیشتر اسلام راستین در مدارس علمیه سردار، شیخ الاسلام و مدتی نیز در حوزه علمیه قم به کسب علم پرداخت.

این شهید بزرگوار علاقه فراوانی به امام داشت و همیشه بیان می کرد وجود رهبر در این زمان بسیار با ارزش وسودمند است وما سخت به وجود ایشان نیازمندیم.

از آغاز انقلاب باشکوه اسلامی همیشه در تلاش بود به حرکت ها و فعالیت های علیه رژیم شاه نظم دهد و در حال تکثیر و پخش نوارها و اعلامیه های حضرت امام در منزل دوستان دستگیر شد و پس از آزادی از زندان با حرکت عظیم و آغازگر انقلاب در دی ۵۶ با جمع دیگری از دوستان، گروهی تشکیل دادند که بعدها به «حزب الله» نام گرفت. با گسترش انقلاب آنان توانستند سلاح هایی تهیه کرده و در تظاهرات از راهپیمایان پاسداری کنند.

ابوالفضل با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه در آمد و ۱۶ دی ماه سال ۵۹ به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد.

 در حین اعزام به مادرش گفت: برگشتن دوباره من معنی ندارد و بعد از جنگ علیه صدام به کربلا رفته و بعد از آزاد سازی کربلا به یاری خدا راهی فلسطین می شویم  و تا آزاد سازی قدس از دست جنایتکاران اسراییل وآمریکا باز نخواهیم گشت ومن شما را در کربلا ملاقات خواهم کرد.

 او سرانجام ۲۸ دی ماه سال ۵۹ پس از تصرف تپه های میمک و بر افراشتن پرچم جمهوری اسلامی بر اثر اصابت خمپاره به همراه جمعی از دوستانش آسمانی شد.

وصیت نامه شهید خویینی

«وحدت خود را از دست ندهید، چون این وحدت کلمه است که در دل نیروهای دشمن ودل ابرقدرتهای پوسیده شرق وغرب رعب و وحشت انداخته است.

 به جوانان توصیه می کنم که آموزش نظامی ببینند که این جنگ تمامی ندارد تا زمانی که آمریکا وشوروی وجود دارد دوباره زور وستمگری هست وتازمانی که مستکبرین بر روی زمین هستند جنگ اسلام وکفر وجود دارد.»

شهید طلبه ای که پایه گذار «حزب الله» بود

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha