جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبه شهید توکلی

 حوزه / طلبه شهید محمد باقر توکلی سال ۱۳۴۱ در روستای سعیدآباد از توابع شهرستان بویین زهرا در خانواده ای کشاورز دیده به جهان گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگینامه طلبه شهید محمد باقر توکلی آشنا می شویم:

طلبه شهید محمد باقر توکلی سال ۱۳۴۱ در روستای سعیدآباد از توابع شهرستان بویین زهرا در خانواده ای کشاورز دیده به جهان گشود.

دوره پر خاطره کودکی را در کنار پدر و مادری متدین گذراند تا سن ۶ سالگی رسید و راهی مدرسه شد و تا پایان دوره ابتدایی در مدرسه سعید آباد به تحصیل ادامه داد و در ادامه با ثبت نام در مدرسه علمیه صالحیه، تحصیل در حوزه علمیه را آغاز کرد.

وی سال ۱۳۵۸ وارد حوزه علمیه قزوین شد و مدت سه سال از فقه پویای جعفری خوشه چینی کرد و از محضر اساتید بهره های فراوانی برد. بعد از سه سال تحصیل در مدرسه هوای مدرسه عشق به سرش زد و خود را برای رفتن به جبهه مهیا کرد و از طریق ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناطق جنگی اعزام شد.

بعد از آموختن فنون نظامی و دفاعی همراه لشکر ۸۱ زرهی، حدود ۱۸ ماه در جبهه ها حاضر بود که یکبار از ناحیه شکم مجروح شد و بعد از التیام زخمهایش دوباره به منطقه بازگشت.

محمدباقر سرانجام ۳۱ خرداد ۱۳۶۱ در حالی که با همرزمانش سوار بر نفر بر نظامی بود، بر اثر انفجار مین در منطقه صالح آباد غرب به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

او به عنوان دومین فرزند شهید خانواده توکلی تقدیم اسلام و انقلاب شد و پیکر پاک و مطهرش را در کنار مزار برادرش در امامزاده عقیل (ع) سعیدآباد به خاک سپردند.

بخشی از وصیت نامه طلبه شهید محمدباقر توکلی

پدر و مادر عزیزم وقتی من شهید شدم ناراحت نشوید و گریه نکنید. مبادا که دشمنان خوشحال شوند. امام را تنها نگذارید و پیوسته مدافع اسلام و مسلمین باشید.

من برای رسیدن به هدف نهایی و پیوستن به لقاء الله دوشادوش برادران رزمنده به جبهه های جنگ اعزام شدم تا با کافران بجنگم و به دشمنان نا آگاه و بی خبر از اسلام بفهمانم که ایران جای کفار نیست و ملت ما تا آخرین قطره خون خود از میهن اسلامی دفاع خواهد کرد.

 طلبه شهیدی که بر اثر انفجار مین آسمانی شد

 طلبه شهیدی که بر اثر انفجار مین آسمانی شد

 طلبه شهیدی که بر اثر انفجار مین آسمانی شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha