شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ توانمند سازی کانون های قرآن و عترت نورالثقلین حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در میاندوآب

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: فاصله گرفتن از قرآن ما را از دست یابی به معارف دینی محروم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن‌زاده، امروز در دوره توانمندسازی کانون‌های قرآن و عترت نورالثقلین حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی که در مدرسه علمیه الزهراء(س) میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید منبع تولید علم و دانش باشند.

وی با تاکید بر اینکه جواب تمام شبهات، در قرآن و روایات وجود دارد، گفت: فاصله گرفتن از قرآن ما را از دستیابی به معارف دینی محروم می‌کند.

امام جمعه میاندوآب خاطر نشان کرد: کانون‌های قرآنی باید در هر دو عرصه قرآن و عترت فعال باشند و بتوانند مبلغان فعال و پربار از نظر علمی و معنوی که پاسخگوی شبهات باشند را پرورش دهند.

در ادامه این جلسه، مهدی عباس نژاد مدیر مهد قرآن شهرستان میاندوآب به تبیین فعالیت‌های قرآنی در بیانیه گام‌دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: بالاترین درجه انسان کامل، داشتن حس مسئولیت در جامعه است و طلاب لازم است در حوزه‌های علمیه به‌گونه‌ای قرآنی تربیت شوند که بعد از ۵ سال تحصیل، به ابعاد مختلف کتاب الهی مسلط بوده و در جامعه موثر باشند.

وی افزود: میزان موفقیت اصلی کانون قرآنی در بعد راهبردی، حرکت در صراط مستقیم قرآن و در بعد اجرایی، افزایش کمی و کیفی ایمان عمومی به کلام خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

مدیر مهد قرآن شهرستان میاندوآب تصریح کرد: انسجام اجتماعی و اجتناب از تقابل فرهنگی و رو آوردن به تبادل و تعالی فرهنگی، قرآنی از سیاست‌های فرهنگی قرآنی کانون‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به سوره مبارکه جمعه، مطرح کرد: بر اساس این سوره مبارک، سعادت جامعه در پرتو عمل به وحی و پشت سر ولی خدا بودن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha