جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1026589
۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
c

حوزه / مراسم رونمایی از کتاب «امواج یادها» با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم رونمایی از کتاب" امواج یادها" با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان شهرستان، در دفتر امام جمعه برگزار شد.

میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در این مراسم ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت کاشان در رابطه با آمار شهدا و سرداران شهید در حوزه‌های مختلف خصوصا عرصه جهاد، سپاه، بسیج دانش آموزی و دانشجویی بر آن شدیم تا با تهیه کتاب اطلس ایثار و شهادت، که در زمان مناسب تدوین و رونمایی خواهد شد، به عنوان یک سند افتخار برای همیشه در تاریخ شهرستان کاشان باقی بماند.

نمکی با اشاره به اینکه کتاب «امواج یادها» که در حوزه ایثار و شهادت نوشته شده دارای دو ویژگی ممتاز و شاخص است، مطرح کرد: اول اینکه سکوت سال‌ها مجاهدت یک جانباز که از اوج جوانی در محروم‌ترین منطقه کشور یعنی سیستان و بلوچستان مجاهدانه در حوزه های سمعی، بصری و فرهنگی به مدت ده سال مشغول خدمتگزاری بوده را شکست و دیگر اینکه محرومیت‌های سیستان و بلوچستان و مجاهدت‌های رزمندگان را در آن منطقه به زیبایی جلوه داده است و باب فتحی جهت حضور گسترده رزمندگان و ایثارگران کاشانی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان را گشوده است.

در ادامه، زینب سادات واسعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان هم ضمن تبریک تقارن سالروز آزادسازی خرمشهر و رونمایی کتاب «امواج یادها»، اظهار داشت: فتح خرمشهر یادآور پیروزی و از خودگذشتگی ملتی است که با اتکا به خدا و روحیه انسجام، اتحاد و یکپارچگی توانستند حماسه‌ای جاودان در تاریخ کشور عزیزمان رقم بزنند.

واسعی، ضمن تقدیر از حضور نویسنده کتاب در برنامه افزود: ثبت خاطرات دفاع مقدس و نشر آن هدیه ارزشمند و ماندگاری برای آیندگان خواهد بود که می‌تواند زمینه ساز رشد و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بطن وجودی نسل‌های بعدی باشد.

الهام طاووسی، نویسنده کتاب «امواج یادها» هم اظهار کرد: این کتاب مجموعه خاطرات جانباز حسن طاووسی، ابوی بنده است که در ابتدا تمایلی به چاپ خاطرت و حتی تصویر ایشان بر جلد کتاب نبود، اما بنابر درخواست آیت‌الله سلیمانی، امام جمعه سابق کاشان مبنی بر بیان رسالت خویش در جهت حضور در آن مناطق و نشر خاطرات، بر آن شدیم تا با جمع‌آوری منسجم و دقیق خاطرات، مجموعه یک جلدی مستند و کاملی تحت عنوان امواج یادها را به یادگار بگذاریم.

در پایان با اهداء لوح تقدیر از نویسنده کتاب تقدیر به عمل آمد.

یادآوری می شود، کتاب "امواج یادها" روایت خاطره‌های جانباز حسن طاووسی از دوران هشت سال دفاع مقدس است که الهام طاووسی بازنویسی و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان اصفهان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha