شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی، عمل به جهاد فی سبیل الله را یکی دیگر از کارکردهای روحانیت برشمرد و گفت: چه شهدایی که ترور شده و چه شهدایی که در دفاع از حرم شهید شدند، با عمل خود ثابت کرده اند که باید برای اسلام و قرآن جان نثار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه علم، اظهار کرد: علم جایگاه و منزلتی رفیع نزد خداوند متعال دارد.

وی در ادامه با تصریح اینکه خداوند خون شهدا را میزان و معیار قرار می دهد، اضافه کرد: در منظومه ارزشی خداوند شهید مقدس است؛ حضرت امام صادق(ع) می فرماید مُرَکب قلم اهل علم سنگینی می کند بر خون شهید؛ امروز مجلس بزرگداشت کسانی است که علم را با قلم پررنگ کرده اند.

عضو جامعه روحانیت شیراز ادامه داد» روحانیت بیشترین شهید را به نسبت اقشار دیگر تقدیم انقلاب و ایران کرده، اما تا امروز مورد غفلت و هجمه شبهه پردازان قرار گرفته بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس، حوزه های علمیه را علت محدثه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمن به خوبی به نقش عالمان دین پی برده است؛ نقش امامت و هدایت گری جامعه توسط روحانیت در قبل و پس از انقلاب تعیین کننده بود.

عضو شورای حوزه علمیه فارس افزود: هنگامی به چالش ها ورود می کنیم می بینیم ایمان و معنویت علما موجب شده تا رزمندگان نگاه به کثرت و تجهیزات دشمن نکنند و ایمان خود را قوی ببینند.

وی با بیان اینکه ایمان و معنویت از قرآن و عترت گرفته شده است، گفت: طلاب و روحانیون با محور قرار دادن قرآن و پیامبر(ص) در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریند؛ کارکرد دیگر روحانیت روحیه دادن و دلگرم کردن مردم چه در انقلاب و چه در بحران های پس از انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی، عمل به جهاد فی سبیل الله را یکی دیگر از کارکردهای روحانیت برشمرد و مطرح کرد: چه شهدایی که ترور شده و چه شهدایی که در دفاع از حرم شهید شدند، با عمل خود ثابت کرده اند که باید برای اسلام و قرآن جان نثار کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha