جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

 حوزه / رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: در طول تاریخ اسلام، روحانیت و مبلغان دین، جزو پیشگامان عرصه مجاهدت در راه خدا بودند و اگر امروز نامی از اسلام و معارف دینی می‌شنویم، مدیون شهدای روحانی و مبلغان دین هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین، عصر امروز در بازدید از غرفه شهدای روحانیت استان قزوین ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی در استان قم، اظهار داشت: شهدا تا قیامت به گردن عالم اسلام حق دارند، چرا که امنیت امروز جامعه اسلامی مدیون خون مطهر شهدا است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین افزود: در دوران دفاع مقدس، شاهد حضور روحانیون با هر جایگاه و سنی از بزرگانی در حد مرجعیت تا روحانیون جوان در جبهه‌ها بودیم که این قشر با حضور خود، خدمت بزرگی به تحقق اهداف دفاع مقدس نمود.

وی با بیان اینکه روحانیت در تاریخ تشیع و تاریخ اسلام همواره نقش رهبری، پیشوایی و جلوداری را بر عهده داشته است، گفت: در طول تاریخ اسلام، روحانیت و مبلغان دین، جزء پیشگامان عرصه مجاهدت در راه خدا بودند و اگر امروز نامی از اسلام و معارف دینی می‌شنویم، مدیون شهدای روحانی و مبلغان دین هستیم.

حجت الاسلام مصطفایی اظهار کرد: روحانیت در همه عرصه‌های سخت همچون دفاع‌مقدس، مبارزه با طاغوت، در جنگ اعتقادی اسلام ناب با عقاید تکفیری و حتی در عرصه خدمت‌رسانی به سیل زدگان، زلزله زدگان و در مبارزه با بیماری کرونا و عرصه مواسات مومنانه نقش و حضور موثر و پر رنگی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس دارای گنجینه‌های ارزشمندی است که باید این گنجینه‌ها استخراج و مورد استفاده قرار گیرد، گفت: دوران هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان با ایثار، فداکاری، جانفشانی و از خودگذشتگی در برابر تجاوز دشمنان ایستادند و درس مقاومت و ایستادگی را به ما آموختند.

در طول تاریخ اسلام، روحانیت پیشگامان عرصه مجاهدت در راه خدا بوده‌اند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha