دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حرم مطهر امام رضا ع

حوزه/ صحن و سرای رضوی مهیای آغاز دهه کرامت و برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر بزرگوار امام هشتم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در آستانه ماه ذی‌القعده، تمامی خادمان معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در تلاش هستند تا بار دیگر این قطعه بهشتی را آماده میزبانی از زائران و مجاوران در ایام ولادت فرخنده حضرت معصومه(س) کنند.

نصب کتیبه‌های مناسبتی

در این راستا، دو کتیبه بزرگ مناسبتی در بالای ایوان‌های صحن انقلاب اسلامی و آزادی به اهتزاز درآمده و کتیبه‌های دیواری عمودی با مضامین شادباش و تبریک این اعیاد بزرگ در ورودی‌ها نصب شده است.
ریسه‌های رنگی و لوسترهای چشم‌نواز نیز روشنی‌بخش دل‌های ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در شب‌های حرم مطهر رضوی ویژه ایام ولادت حضرت معصومه(س) خواهد بود.

گل‌آرایی آغاز دهه کرامت

علاوه بر نصب کتیبه‌های مناسبتی، صحن‌های بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) نیز به مناسبت این میلاد فرخنده و آغاز دهه کرامت به طور ویژه گل‌آرایی شده چنانکه حدود ۱۰ مجموعه گل بزرگ در مبادی ورودی‌ مختلف حرم مطهر همچون طبرسی، حُرعاملی، طوسی و... ایجاد شده است. همچنین مجموعه گل پیرامون المان گنبد خضراء در صحن پیامبر اعظم(ص) بازپیرایی و گسترده‌تر شده است.

آبنماهای صحن‌های آزادی، گوهرشاد و جمهوری، پنجره فولاد صحن انقلاب و مسیر ورودی تشریفات صحن کوثر، از دیگر مکان‌هایی است که توسط خادمان خوش ذوق این معاونت گل‌آرایی شده است. در این میان، گلدان‌های مسیرهای تشرف به روضه منوره نیز نوآرایی می‌شود.

علاوه بر صحن‌های مرکزی، گوشه و کنار صحن‌های پیرامونی همچون پیامبر اعظم(ص)، کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی(ع) با استقرار جعبه‌های گل فضاآرایی شده است. گل‌آرایی محل‌های برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) و ایام آغازین دهه کرامت نیز با بهره‌گیری از تاج گل‌های تهیه شده در اماکن متبرکه رضوی در حال انجام است.

برای گل‌آرایی این ایام از گل‌هایی همچون اطلسی، جعفری، ناز یخی، شمشاد طلایی و درختچه‌های یاس هلندی استفاده شده است.

پذیرایی ویژه از زائران با شربت و شیرینی

همچنین به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، ۱۰۰ هزار بسته کیک و بیش از ۷۷ هزار لیوان شربت به مناسبت میلاد خجسته خواهر بزرگوار حضرت رضا(ع) در این آستان ملکوتی بین دوستداران اهل بیت(ع) توزیع خواهد شد.

۱۶ هزار پرس غذای حضرت نیز برای سه وعده صبحانه، نهار و شام برای پذیرایی از زائران و مجاوران در روز میلاد حضرت معصومه(س) در مهمانسراهای حرم مطهر رضوی طبخ و توزیع خواهد شد.

چایخانه کوثر نیز در دو شیفت صبح و بعدازظهر در این میلاد فرخنده پذیرای محبان حضرت شمس الشموس(ع) است.

اجرای طرح «یا معین الضعفاء(ع)»

همچنین به همت این معاونت، مقدمات تشرف جمعی از زائران سالمند حاشیه شهر مشهد در قالب برنامه زیارتی «یا معین الضعفاء(ع)» در روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به حرم مطهر فراهم شده است.

تمهیدات لازم برای فرش‌آرایی حداکثری حرم مطهر رضوی و تأمین اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز نیز با توجه به میزان تشرف زائران در ایام آغازین دهه کرامت اتخاذ شده است. دفاتر شبانه‌روزی حرم مطهر نیز آماده خدمات‌رسانی به دلدادگان امام رئوف(ع) در این ایام هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرزانه فخیم زاده IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    عالی