پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه هم اندیشی حوزه های علمیه استان با مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: استعداد های برتر باید با حوزه ها ارتباط بگیرند و حوزه را بشناسند تا شرایط ورود آن ها به حوزه و خدمت به دین که بهترین و بالاترین هدیه خداوند به انسان ها است، فراهم گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، هم اندیشی حوزه علمیه استان بوشهر با مربیان و معاونین پرورشی اداره آموزش و پرورش، با حضور مدیرکل و مدیران حوزه های خواهران و برادران استان، امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد، در سالن همایش های کانون امام خمینی(ره) بوشهر برگزار گردید.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این هم اندیشی با اشاره به نعمت هایی که خدواند در اختیار انسان ها قرار داده است، گفت: گرانبها ترین چیز که عمر یک انسان است، در اختیار معلم و روحانی است.

وی با اشاره به ارزش عمر دانش آموزان در اختیار معلم قرار گرفته است، اظهار کرد: آیا کسی حاضر می شود یک پارچه گران قیمت را برای تهیه لباس در اختیار هر خیاطی قرار دهد؟ یا اینکه سعی می کند کسی را پیدا کند که بتواند هنرمندانه از آن پارچه لباس فاخری تهیه نماید؟.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: جوانی بهترین فرصت زندگی یک انسان است که افراد آن را به معلمین جامعه سپرده اند تا با تربیت صحیح معماری کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان حدیث پیامبر اعظم(ص) که هنگام حرکت امیرالمؤمنین به سمت خیبر به ایشان فرمودند: أَنْ یَهْدِیَ اللهُ بِکَ رَجُلاً وَاحِداً خَیْرٌ لَکَ مِنَ الدُّنْیَا وَمَا فِیهَا، خاطر نشان کرد: بالاترین عمل هدایت انسان ها به سمت هدف خلقت است که مربیان و معلمان چنین جایگاه عظیمی را در اختیار گرفته اند.

حجت الاسلام اسماعیلی، علم بدونِ تربیت را یک ضرر غیر قابل جبران برای بشر دانست و بر جایگاه رفیع معلمین پرورشی تاکید و اظهار کرد: آموزش بدون پرورش یعنی علم در اختیار غریزه و هوای نفس بشر قرار می گیرد و این باعث شده که بشر با تمام پیشرفت های شگفت انگیز روی آرامش را نمی بیند.

وی در پایان با اشاره به وجود استعداد های ناب و علما و دانشمندان نابغه در حوزه های علمیه در اعصار گوناگون اشاره کرد و بیان داشت: ورود دانش آموزان نخبه و استعداد های برتر به حوزه های علمیه امری ضروری است؛ استعداد های برتر باید با حوزه ها ارتباط بگیرند و حوزه را بشناسند تا شرایط ورود آن ها به حوزه و خدمت به دین که بهترین و بالاترین هدیه خداوند به انسان ها است، فراهم گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha