جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ب

حوزه / کارشناس میراث فرهنگی بر ضرورت تلاش فعالان حوزه گردشگری برای معرفی ارزش‌های معماری اسلامی ایرانی به جهانیان تاکید کرد.

ناصر مشهدی‌زاده کارشناس گردشگری میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان در حاشیه برگزاری نخستین دوره تخصصی مهارت افزایی عرصه گردشگری آیینی با موضوع "نقش اماکن مذهبی در توسعه گردشگری دینی و ظرفیت‌های گردشگری"، اظهار داشت: فعالان گردشگری حاضر در این دوره با معماری اسلامی ایرانی و ارزش‌های گردشگری دینی آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دوره تخصصی گردشگری آیینی کلید خورد + عکس

وی با بیان اینکه یک فعال گردشگری باید بتواند داشته‌های معماری سنتی و قدیمی ایران را به مردم معرفی کند، افزود: اگر آیین‌های دینی کشورمان همانند امامزاده سلطان علی‌بن‌باقر(ع) مشهداردهال که در معماری‌های سنتی متبلور می‌شود را بتوانیم درست معرفی کنیم، قطعا علاوه بر درآمد زایی، در صدور فرهنگ کشور به جهان نیز موفق خواهیم بود.

کارشناس میراث فرهنگی با اشاره به اینکه اکثر شرکت کنندگان در این دوره در خارج از کشور حضور دارند، یادآور شد: شرکت کنندگان لازم است که ارزش‌های معماری اسلامی ایرانی را در راستای جذب گردشگر به عنوان سوغات، همراه خود به کشورهای دیگر ببرند.

ببینید:

تصاویر نخستین دوره تخصصی مهارت افزایی عرصه گردشگری آئینی در کاشان

وی با بیان اینکه کاشان از یک گنجینه بزرگ معماری اسلامی برخوردار است، گفت: اگر چه بخشی از گنجیه‌های معماری با ارزش ایران در کاشان در زلزله دوره قبل از دوره قاجاریه را از دست دادیم اما این شهر با قدمت بیش از ۷۵۰۰ سال یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تمدن بشری است.

مشهدی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان کاشان با ۵۰۰ خانه تاریخی و صدها اثر ارزشمند حرف اول را در ایران شناسی و معماری می‌زند و خوب است که از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی بر لزوم تجهیز زیر ساخت‌های گردشگری در کاشان تاکید کرد و اظهار داشت: تجربه عید امسال در کاشان به ما نشان داد که آمادگی لازم برای جذب توریست و گردشگر را در این شهرستان نداریم.

کارشناس میراث فرهنگی با اشاره به نزدیکی به ایام عاشورا و تاسوعای حسینی، مطرح کرد: باید علاوه بر آموزش، زیر ساخت‌های گردشگری کاشان نیز افزایش پیدا کند تا تجربه عید امسال در ایام دیگر سال مجددا تکرار نشود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha