سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ نخستین همایش بین المللی فرهنگی آئینی در مجتمع گردشگری خورشیداردهال کاشان

حوزه / قائم مقام حوزه های علمیه کشور، برگزاری نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آیینی را بهترین فرصت برای توسعه گردشگری آیینی دانست و تاکید کرد: مردم کشورمان در گردشگری داخلی باید به داشته های تاریخی، دینی و هویت ایرانی خود افتخار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آیینی در مجتمع گردشگری خورشید اردهال کاشان، سفر به مناطق سرسبز و خرم را یکی از عوامل ایجاد نشاط و برطرف کردن غم و غصه دانست و گفت: کسی که در حال گردش و قدم زدن، به دشت و صحرا و طبیعت نگاه کند بسیاری از اندوه او تسکین پیدا می کند. البته بر اساس معارف اهل بیت (ع) گردشگری‌ای تاثیرگذار است که جهت و هدف آن مشخص باشد.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور، نبود زیر ساخت لازم را موجب آسیب جدی به فرهنگ کشورمان دانست و تصریح کرد: اگر زیرساخت های لازم را هنگام ورود گردشگر خارجی نداشته باشیم، قطعا با آوردن فرهنگ خودشان به کشورمان، فرهنگ اصیل اسلامی ایران را مانند سیل از بین خواهند برد، لذا برای حفظ فرهنگ کشور لازم است قبل از ورود گردشگر زیرساخت های لازم فراهم شود .

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، افزود: دشمن در صورتی می تواند دهکده جهانی را کدخدایی کند که همه فرهنگ ها را ببلعد و فرهنگ خود را حاکم کند.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه آسیب های فرهنگی باید تبدیل به فرصت شود، اظهار کرد: در تبادل فرهنگ ها افراد متدین و متفکرین ما ضمن حفظ باورهای دینی باید این هنر را داشته باشند که بتوانند تمدن ایرانی اسلامی، خصوصا قرآن و اسلام را به سراسر جهان منتقل کنند.

وی، برگزاری نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آیینی را بهترین فرصت برای توسعه گردشگری آیینی دانست، بحران هویت را مهمترین آسیب فرهنگ کشور دانست و تاکید کرد: مردم کشورمان در گردشگری داخلی باید به داشته های تاریخی، دینی و هویت ایرانی خود افتخار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، به رویکرد آیت الله العظمی مکارم شیرازی در نسبت به آشنایی اساتید با زبان دوم اشاره کرد و افزود: معظم له فرمود من از سیره امام رضا(ع) آموختم طلبه ای که مبین اسلام است باید زبان دوم را بیاموزد.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور، بر لزوم آشنایی طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور با زبان دوم و سوم تاکید کرد و یادآور شد: ملت متمدن ایران که دین و اعتقاداتش نسبت به دیگر ادیان برتری دارد، برای تبیین معارف دینی در جهان باید به زبان های دیگر دنیا آشنا باشد.

وی با تأکید بر نگاه توحیدی به مباحث گردشگری، افزود: حضور کاروان راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس علاوه بر تأثیرگذاری در گسترش فرهنگ توحیدی و دینی، موجب و ایجاد نشاط و امید می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha