دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
لا

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انسان مومن در عین لذت بردن از یک اثر تمدنی و هنری باید نگاه الهی داشته باشد، به طور مثال پاسارگاد و تخت جمشید رفتن او با یک گردشگر معمولی اروپایی غیرمسلمان متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، در نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آیینی که به همت مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور، در مجتمع خورشید اردهال کاشان برگزار شد، به وظیفه مومن در زیارتگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: هدف انسان مومن از زیارت ائمه اطهار(ع) توشه گرفتن برای نزدیک شدن به خدای متعال است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه براساس روایات انسان باید بخشی از وقت خود را برای مناجات با خدا، دوری از گناه و لذت های حلال صرف کند، تصریح کرد: انسان مومن حتی موقع رفتن به تفرجگاه ها و مناطق سرسبز، کوهستان، دریا و انجام صله رحم باید قصد الهی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: انسان مومن در عین لذت بردن از یک اثر تمدنی و هنری باید نگاه الهی داشته باشد، به طور مثال پاسارگاد و تخت جمشید رفتن او با یک گردشگر معمولی اروپایی غیرمسلمان متفاوت باشد.

امام جمعه کاشان ، به حاجت گرفتن مومن از شهدا و رفع مشکلات و گرفتاری ها اشاره کرد و افزود: برای حضور قلب پیدا کردن به شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز متوسل شویم.

نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان با بیان اینکه کسانی که به حج می روند برای دیدن سنگ و مناظر نمی روند، بلکه به سراغ خدای متعال و رسول الله(ع) می روند، گفت: امام باقر(ع) فرمود حکمت و فلسفه حج این است که دور این سنگ ها طواف کنید و نصرت خود را از ما درخواست کنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha