سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نخستین دوره تخصصی مهارت افزایی عرصه گردشگری آئینی درکاشان

حوزه / مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور از برگزاری نخستین همایش بین المللی گردشگری آیینی، ۲۳ خرداد در اردهال کاشان خبر داد.

حجت الاسلام علی امیرخانی در حاشیه دومین روز نخستین دوره تخصصی مهارت افزایی عرصه گردشگری آیینی در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، اظهار از برگزاری نخستین همایش بین المللی گردشگری آئینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، قائم مقام حوزه های علمیه کشور، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فعالان عرصه گردشگری، روحانیون، اساتید و ... روز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در مجتمع خورشید اردهال خبر داد.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه در این همایش پس از رونمایی از مجمع تشکل های گردشگری دینی، این مجمع با تشکیل دبیرخانه رسما کار خود را آغاز خواهد کرد، افزود: با حضور تشکل های دینی، افراد حقیقی و حقوقی فعال در عرصه گردشگری دینی، در این مجمع برنامه ریزی های لازم به عمل خواهد آمد.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان در این همایش نیم روزه در پایان از مراکز تاریخی، گردشگری و دینی کاشان بازدید به عمل خواهند آورد.

حجت الاسلام امیرخانی در ادامه به ورود موسسات، نهادها و تشکل های دینی در حوزه گردشگری مذهبی اشاره کرد و گفت: فعالان عرصه گردشگری با سیاستگذاری، برنامه ریزی و آینده پژوهی در راستای ارتقای سطح دینی، مردم جهان را با گردشگری آئینی آشنا کنند.

مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور به وجود موسسات و ظرفیت های فروان گردشگری دینی و مبلغین زباندان در کاشان اشاره و تصریح کرد: آموزه های مکتب اهل بیت (ع)، قدمت دینی، صنعت توریسم مذهبی، اماکن تاریخی و ارزش های دینی کاشان آن طور که باید به جهانیان معرفی نشده است.

وی در پایان افزود: اگر مردم جهان با ظرفیت ها، تاریخچه، ارزش ها و سنت های اصیل دینی کاشان آشنا شوند، قطعاً شیفته معماری اسلامی و آداب و رسوم تاریخی مردم ایران و کاشان خواهند شد.

گفتنی است، نخستین دوره تخصصی مهارت افزایی عرصه گردشگری آیینی با موضوع «نقش اماکن مذهبی در توسعه گردشگری دینی و ظرفیت های گردشگری»، در مجتمع خورشید اردهال کاشان درحال برگزاری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha