سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 1028098
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز شاهد آن هستیم که مردم در مسیر اصلاح اقتصادی کشور کنار دولت هستند و تصمیماتی که گرفته شد اثرات خوب خود را نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان دولت سیزدهم زمانی امور را در دست گرفتند که کشور در شرایط بحرانی قرار داشت، اما خوشبختانه با تکیه بر روحیه جهادی و با گذشت حدود هشت ماه، نگرانی های مردم برطرف شده است.

وی با جسورانه خواندن اصلاحات اقتصادی دولت و توزیع یارانه ها، گفت: امروز شاهد آن هستیم که مردم اصلاح مسیر اقتصادی کشور کنار دولت هستند و تصمیماتی که گرفته شد اثرات خوب خود را نشان داده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۹ سد با پیشرفت بالای ۸۵ درصد در استان که ۱۱ سال معطل مانده بودند، افزود: امروز اقدامات و تصمیمات خوبی اتخاذ شده و با بهره برداری از آنها، ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت می رود و برای ۵۰ هزار نفر اشتغالزایی می شود.

وی اضافه کرد: تولید ۲۵۰ هزار تن محصولات باارزش اقتصادی بالا و تامین آب شرب و صنعت برای ۲۵ سال آتی و عبور از تنش آبی از دیگر نتایج بهره برداری از سدهای در دست ساخت در استان خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به طرح انتقال آب ارس به تبریز، گفت: مجوز فاینانس این طرح در شورای اقتصاد و هیئت دولت تصویب شده و نیازمند توجه بیشتر از سوی رئیس جمهور برای تسریع در عملیاتی شدن است.

خرم به موقعیت راهبردی آذربایجان شرقی و همچنین مزایای ترانزیت و ظرفیت های اشتغالزایی استان اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده ظرف چهار سال آتی شبکه آزادراه های استان تکمیل و بهره برداری می شود.

وی گفت: ظرفیت های بالقوه بسیاری در استان وجود دارد که با حمایت دولت به بالفعل تبدیل می شوند که نمونه آن بخش معدن است که به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب در گذشته، دچار عقب ماندگی شده و امیدوارمی این عقب ماندگی ها جبران شود.

خرم همچنین به افرایش ۳۳ درصدی صادرات در استان نیز اشاره کرد و گفت: در مدت زمان هشت ماهه از دولت سیزدهم، ۳۵۷ واحد راکد و نیمه راکد در آذربایجان شرقی به مدار تولید با اشتغال مجدد ۵۹۰۰ نفر بازگشته است.

وی همچنین به صدور پروانه تاسیس برای واحدهای تولیدی و صنعتی به ارزش پنج هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی سه هزار نفر اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی استان با مشکل تامین برق روبرو هستند و پیشنهادمان برای رفع این مشکل، توسعه شبکه انتقال برق در استان است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های بالای خودروسازی سبک و سنگین در استان اشاره کرد و خواستار ایجاد قطب سوم خودرو در این استان شد.

خرم به تولید ۲۴ درصدی فولاد در استان نیز اشاره کرد و افزود: درخواستمان از دولت، دستور برای تامین خوراک واحدهای تولیدی استان از معادن آهن کشور است تا این واحدها در آینده به مشکلی برنخورند.

وی بر تسریع در عملیات بهره برداری از کارخانه نفلین سینیت سراب نیز تاکید کرد و گفت: با بهره برداری از این واحد برای ۱۰ هزار نفر در منطقه به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال می شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر اختصاص خط اعتباری ارزان قیمت به صنعت فرش و چرم در تبریز تاکید کرد و تعیین تکلیف کارخانه ماشین سازی و مشخص شدن خصوصی و یا دولتی بودن آن را خواستار شد.

خرم همچنین انتقال حساب شرکت ها، معادن و صندوق به استان را به مثابه جاری شدن خون تازه در رگ های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: تامین فاینانس و جبران عقب ماندگی قطار شهری تبریز و راه اندازی بندر خشک سهلان از مطالبات مردم و فعالان اقتصادی از دولت است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha