یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان توقیف نفت‌کش‌های یونانی را اثبات اقتدار دریایی ایران عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اخیراً در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی بار دیگر اقتدار دریایی خود را اثبات کرد و ۲ نفتکش یونان را توقیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از اسلام فردی از سلاله رسول خدا قیام کرد و باایمان و علم و اخلاص و به پشتوانه ملت و روحانیت و جوانان پرچم انقلاب را به دوش کشید و رژیم ستم‌شاهی را سرنگون کرد.

وی ادامه داد: ایشان در دوران تبعید به‌وسیله جهاد تبیین مردم را روشن می‌کرد و پس از بازگشت به ایران با همه مشکلات و کمبودها و حملات ناجوانمردانه ایادی استکبار باقدرت انقلاب را رهبری کرد و در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ رحلت کرد و در همان روز امام خامنه‌ای به رهبری انقلاب منصوب گردید.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: امام راحل در جواب کسانی که نگران انقلاب بدون حضور امام بودند فرمودند این انقلاب صاحب دارد و خدا و اهل‌بیت آن را رهبری می‌کنند و الان هم رهبر انقلاب می‌فرمایند: شما نگران رهبری نباشید این انقلاب صاحب دارد.

وی با بیان این که ما باید نگران خودمان باشیم، تاکید کرد: خیلی‌ها سوار قطار انقلاب شدند ولی بعد مانند طلحه و زبیر شدند و به‌خاطر هوای نفس، حب جاه و مقام ثروت از امام جدا و از قطار انقلاب پیاده شدند، ما باید دعا کنیم عاقبت‌به‌خیر شویم.

امام‌جمعه سلفچگان در بخش دیگری از خطبه‌های دوم خود توقیف نفت‌کش‌های یونانی را اثبات اقتدار دریایی ایران عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اخیراً در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در ارتباط با توقیف نفتکش ایرانی بار دیگر اقتدار دریایی خود را اثبات کرد و ۲ نفتکش یونان را توقیف کرد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران به یونان هشدار داده در صورت آزاد نشدن نفت‌کش‌ لانا، احتمال توقیف ۱۷ کشتی یونانی دیگر در منطقه وجود دارد.

امام‌جمعه سلفچگان بیان داشت: یونان درحالی نفتکش ایرانی را توقیف کرد که تجربه توقیف نفتکش ایرانی توسط دولت انگلیس در سال ۹۸ را از یاد برده بود که تبعات سنگینی برای لندن به همراه داشت.

وی ادامه داد: ایران بارها هشدار داده که اگر غربی‌ها بخواهند به روند تنش‌زای خود در منطقه ادامه دهند، می‌تواند با بستن تنگه هرمز انتقال نفت از خلیج‌فارس را مختل کنند.

حجت‌الاسلام غروی افزود: ایران در دفاع از منافع ملی خود، مماشات نخواهد کرد و برای تأمین منافع خود دست‌بسته نیست و به اقدامات خصمانه غرب با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

وی ابراز داشت: اگر غربی‌ها بخواهند با دزدی دریایی هروقت اراده کردند نفتکش‌های ایرانی را به بهانه تحریم‌ها توقیف کنند، باید این مسئله را نیز در نظر بگیرند که دوران بزن‌دررو تمام شده است و اگر در محاسبات خود اشتباه کنند، ایران هم ابزارهایی در اختیار دارد که می‌تواند دشمنان را تنبیه کند.

حجت‌الاسلام غروی با بیان این که فیلم عنکبوت مقدس؛ بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است، تاکید کرد: اسلام هراسی، ایران‌هراسی و قداست‌شکنی از مقدسات به‌عنوان یکی از سیاست‌های همیشگی دشمنان بوده که در این فیلم موهن به‌وضوح دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که دغدغه اسلام و ایران دارند می‌خواهیم پاسخ این جریان‌های مسموم و عناصر مفلوک آن را با تولید آثار فاخر و تأثیرگذار دینی و انقلابی و ملی پاسخ مناسب و متناسب بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha