یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر | مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در همدان

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توجه به جهاد تبیین و حرکت در مسیر تحقق آن نیاز امروز جامعه است، گفت: جهاد تبیین و بیان دستاوردها اجازه نمی‌دهد دشمن سیاه نمایی کند و دستاوردها را انکار و یا کوچک جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، همدان را شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین خواند و اظهار داشت: همدان جایگاه شهدایی همچون شهید مدنی بوده است که روزگاری در خفا به دنبال نیازمندان برای کمک به آنها بودند.

وی با بیان اینکه امروز نیز همدان دارای ظرفیت خوبی برای خدمت رسانی است، گفت: حضور امام جمعه جوان، اندیشمند و توانا و استانداری که افتخار آزادگی را دارد، بستر مناسبی برای خدمت به مردم خوب استان را فراهم کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رفع مشکلات موجود در عرصه اقتصاد کشور، نیازمند جراحی اساسی بود، مطرح کرد: دولت سیزدهم، به خوبی در حال انجام این اقدام در راستای از بین بردن مشکلات مردم و بهبود شرایط اقتصادی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دولت در رفتارها و اقدامات خود ثابت کرده است که دولتی مردمی و دلسوز است، گفت: شخص رییس جمهور و دولتمردان با تمام توان و به صورت جهادی برای حل مشکلات در تلاش هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم نجات کشور از وضعیتی است که دولت قبل ایجاد کرد، یادآور شد: در دولت قبل شاهد بودیم که موفقیت در عرصه اقتصادی و حتی مقابله با کرونا را به مسایلی همانند وجود تحریم و پیوستن به FATF گره می‌زدند، در حالی که امروز دولت سیزدهم توانست با تلاش جهادی و نه تصویب FATF، آمار فوتی‌های کرونا را به صفر برساند.

وی افزود: البته امروز با مشکلاتی در بازار روبرو هستیم که لازم است دولت نسبت به نظارت بر فعالیت‌های بازار و تورم توجه بیشتری داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اصلاح یارانه‌ها، ساماندهی اقتصاد و مهار تورم را به دنبال خواهد داشت، مطرح کرد: مردمی سازی یارانه‌ها، در اصل برای حمایت از افراد محروم و نیازمند جامعه است.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) همیشه مدافع و حامی اقشار نیازمند و کم برخوردار جامعه بودند، اظهار داشت: در هر نظامی که مردم حامی و همراه نباشند، قطعا آن نظام آسیب خواهد دید، چرا که مردم سرمایه اصلی نظام هستند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه مسئولان با روحیه انقلابی و جهادی، مشکلات را شناسایی و رفع کنند، گفت: در کنار مشکلات، دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی نیز همانند امنیت پایدار در منطقه‌ای ناپایدار به وجود آمده که لازم است این دستاوردها برای مردم بازگو و تبیین شود.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا نظام آسیبی نبیند"، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در عرصه مدیریتی کشور و مقابله با توطئه‌های دشمنان، بسیار دوراندیش، مدیر و حکیمانه رفتار کرده‌اند و لذا رهبر معظم انقلاب را باید دوراندیش‌ترین رهبر جهان نامید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توجه به جهاد تبیین و حرکت در مسیر تحقق آن نیاز امروز جامعه است، یادآور شد: جهاد تبیین و بیان دستاوردها اجازه نمی‌دهد دشمن سیاه نمایی کند و دستاوردها را انکار و یا کوچک جلوه دهد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در بین مردم و در جامعه است، گفت: نسل جوان ما لازم است که بدانند در دوران پهلوی ساواک وحشیانه‌ترین رفتار را با افراد انجام می‌داد و معترضان را به بدترین شکل می‌کشتند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) اقتدار و عزت نظام اسلامی را تضمین کردند، یادآور شد: تشکیل نظام اسلامی ارزشمندترین یادگار امام خمینی(ره) است که امروز باید حافظ آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف دشمن، جدایی مردم از ولایت، دین و روحانیت است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که تمامی موفقیت‌ها و دستاوردهای دوران باشکوه انقلاب اسلامی، در سایه ولایت فقیه و پشتیبانی از آن بدست آمده است.

امام جمعه موقت تهران مساجد را پایگاه اصلی انقلاب خواند و مطرح کرد: لازم است که زمینه حضور موثر جوانان و نسل جدید را در مساجد فراهم کنیم، چرا که نماز شکوه دین است.

وی با اشاره به اینکه پهلوی دین‌ زدایی را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده بود، گفت: ملت با پیروزی انقلاب اسلامی و احیای دین، ثابت کردند دین و اسلام، مایه‌ حیات جامعه است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی عزت و استقلال کشور را رقم زد، اظهار داشت: چه در دوران قاجار و چه پهلوی کشور تحت سلطه استکبار بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه رهبری امامین انقلاب، این کشور حق استقلال و آزادی خود را بدست آورد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha