یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ی

حوزه / وزیر کشور گفت: اینکه دولت سیزدهم در زمان تحویل دولت، با آمار فوتی روزانه بیش از ۷۰۰ نفر مواجه بود و امروز این آمار به صفر رسیده، مهمترین موفقیت رئیس جمهور و دولت سیزدهم در ۹ ماه گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سردار احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه روز جمعه در یادواره شهدای روستای باریکرسف مشهداردهال کاشان، ضمن گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: با قیام ۱۵ خرداد ۴۲ کشورمان وارد دوران جدیدی از مبارزه با ظلم و ستم و اتفاقات جدیدی شد.

وزیر کشور، با بیان اینکه امام خمینی(ره) در قیام ۱۵ خرداد، کربلا را به ظهور حضرت مهدی (عج) پیوند داد، تصریح کرد: دلیل اینکه حضرت امام(ره) فرمودند "انقلاب تا قیام حضرت مهدی(عج) باید تداوم داشته باشد"، به این خاطر بود که بدانیم مبدا انقلاب مکتب سرخ امام حسین(ع) و مقصد ظهور حضرت مهدی(عج) است.

وی شکست فریب بزرگ استکبار در ذهن مردم را اولین دستاورد قیام ۱۵ خرداد دانست و گفت: در بعضی از کشورهای مرتجع منطقه با وجود جنایت‌هایی که آمریکایی‌ها در سرزمین آن‌ها مرتکب می‌شوند و آنها را گاو شیر ده قلم داد می‌کنند، اما باز هم اگر چراغ سبز آمریکایی‌ها را ببینند از آنها استقبال می‌کنند.

سردار وحیدی به تشریح نقش امامین انقلاب در آگاه سازی مردم از فریب و توطئه دشمنان پرداخت و یادآور شد: آگاه سازی مردم در مقابل فتنه‌های آمریکایی‌ها و نشان دادن ماهیت واقعی استکبار جهانی، مهمترین هنر امام خمینی(ره) و در حال حاضر مقام معظم رهبری است.

وزیر کشور شناخت واقعی استکبار را از مهمترین مصادیق جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: در یادواره‌های شهدا باید فهم عمیق ماهیت استکباری نظام سلطه و اینکه آنها هرگز با اسلام کنار نخواهند آمد برای مردم به خوبی تبیین شود.

وی به الگوی مذهبی مبارزه در قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: مذهب حضرت امام خمینی(ره) تنها الگوی موفق مبارزه با جهان خواران، مستکبرین و استبدادگران در قیام ۱۵ خرداد بود که با تقدیم شهدای زیادی درخشش بسیار زیادی پیدا کرد و حاصل آن نیز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران بود.

سردار وحیدی، با بیان اینکه تمام شهدا به میل باطنی و برای دفاع از اسلام و کشور به جبهه‌های جنگ رفتند، خاطر نشان کرد: هیچ شهیدی را سراغ نداریم که بدون میل باطنی در مسیری غیر از انقلاب و نظام اسلامی ایران، قدم برداشته باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که هیچ‌گونه شک و تردیدی را به خودش راه نداده است، تصریح کرد: تنها انقلابی که بعد از ۴۲ سال همچنان بر شعارهای خود استوارانه جلو می‌رود، انقلاب اسلامی ایران می‌باشد، چرا که الگوی مبارزه‌اش الگوی مذهبی است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی ایران معلوم شد، تنها مکتبی که می‌تواند جریان مبارزه را علیه ظلم، فساد و ستم در دنیا رهبری کند، مکتب اهل بیت (ع) است، اظهار داشت: گواه این ادعا نیز شهدای زیادی است که تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تا پایان نظام سلطه به راه خود ادامه خواهد داد، یادآور شد: تا زمانی که نظام سلطه و در مقدمه آن رژیم صهیونیستی حاکم باشند، دنیا روی آرامش را نخواهد دید.

سردار وحیدی به عدم تعهد نظام سلطه در اجرای برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اشاره و تصریح کرد: گرچه علیرغم تذکرات مقام معظم رهبری بعضی از سیاست مداران ما فریب طرف مقابل را در دولت قبل خوردند، اما در مقابل اراده پولادین ملت ایران شکست خوردند.

وی با بیان اینکه نابودی استکبار و رژیم صهیونیستی نزدیک است، تاکید کرد: همانطور که در ۱۵ خرداد چاره‌ای جز نابودی رژیم منحوس پهلوی را نداشتیم، امروز هم برای اینکه ملت‌ها بتوانند در صلح و امنیت و آرامش به سر ببرند، چاره‌ای جز نابودی و فروپاشی سلطه گران و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

وزیر کشور، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مخرب‌ترین عنصر ضد صلح و امنیت در جهان دانست و گفت: امروز آمریکایی‌ها بی‌ثبات کننده‌ترین عامل در جهان هستند.

وی به موفقیت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: اینکه دولت سیزدهم در زمان تحویل دولت، با آمار فوتی روزانه بیش از ۷۰۰ نفر مواجه بود و امروز این آمار به صفر رسیده، مهمترین موفقیت رئیس جمهور و دولت سیزدهم در ۹ ماه گذشته است.

سردار وحیدی تاکید کرد: موفقیت در سیاست خارجه با حفظ عزت، تحول اقتصادی و اجرای هدفمندی یارانه‌ها و کاهش ارز ترجیحی از دیگر موفقیت‌های دولت سیزدهم است که باید از آن‌ها نام برد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha