دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ حضور رهبر انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)

حوزه/ تولیت آستان حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران گفت: امام راحل یک حقیقت ناب بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، صبح امروز در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر ایشان، طی سخنانی گفت: جلسه امسال سالگرد ارتحال امام، ممتاز و متفاوت است. امسال بعد از دو سال که از کرونا گذشت، تصمیم بر این شد که جلسه سالگرد در نوعی متفاوت برگزار شود و به همین جهت جا دارد از خیل بی شمار علاقه مندان و عاشقان امام که توفیق نشد تا در این مجلس میزبان آنها باشیم، صمیمانه عذرخواهی کنیم.

یادگار امام افزود: سالگرد امام بهانه ای است تا بیش از هر زمان دیگری از امام بزرگوارمان بگوییم، بشنویم و از زبان صادقی که بین جامعه ما آمد و روح خدا را دمید و توانست نهضتی بزرگ و انقلابی عظیم را رقم بزند، در میان خودمان ذکر کنیم و نام مبارک او را بر زبان بیاوریم.

وی یادآور شد: امام مظهر خوبی های بسیاری است، و همچنین مظهر آرمان های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند. امام یک حقیقت ناب بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد. واقعیت این است که اگر بخواهیم زندگی امام را با هم مرور کنیم، نقاط بسیار درخشانی در زندگی ایشان هست که از زمره مهمترین آنها آرمان هایی است که امام توانستند خود را نماد و مظهر آن آرمان ها نشان بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تصریح کرد: این آرمان ها همان آرمان های شکوهمند انقلاب اسلامی است. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بحمدالله در بهترین نوع جمله ای دارند که می فرمایند «این انقلاب بی نام امام در هیچ جای جهان شناخته شده نیست». انقلاب ما از جهات متعدد دارای ویژگی هایی است؛ استبدادستیزی، استعمارستیزی، آزادی خواهی و مهمتر از همه مبارزه با تحجر.

وی ادامه داد: اگر مرور کنیم می توانیم ببینیم که در عمر با برکت ایشان نقاط و درجاتی وجود دارد که از ابتدای نهضت این آرمان ها را برای ملت ایران فریاد کرده و ملت را به آن آرمان ها فراخوانده است. از روزی که انقلاب اسلامی شروع شد و نهضت اسلامی به پا خواست، رژیم منحوس پهلوی مظهر وابستگی به دشمنان بود. این وابستگی هم به شرق و هم به غرب بود و در جهات مختلفی خودش را نشان می داد.

یادگار امام افزود: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شد و مردم را در برابر جنایاتی که حکومت های گذشته کرده بودند و از دوره قاجار صدر تا ذیل کشور در اختیار دیگران تعریف می شد، توانست به یک آزادی، استقلال و عزت رهنمون شود.

وی در پایان گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره امام را و در سی و سومین سالگرد ارتحال از حضور صمیمانه همه کسانی که در حرم مطهر جمع شده اند، میهمانان عزیز خارجی، مردم شریف ایران و مسئولین برگزاری بزرگداشت امام به نوبه خودم تشکر می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یادگاری IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 31
    چرا این بنده خدا هربار باید بیاد سخنرانی کنه و از عاشقان امام ره فحش بخوره؟! واقعا قصدوغرضش از این کارا چیه؟
    • بشیر IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      31 0
      عاشقان امام، اهل فحش دادن نیستند. توهین و تخریب، کار انقلابی‌نماهایی است که بارها با توبیخ و سرزنش رهبری مواجه شده، اما عبرت نگرفته‌اند‌. امان از مدعیان پرهیاهوی بی‌عمل!
    • سيد IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      17 0
      اينا دشمن امام و انقلابند، نه عاشق امام
  • مخاطب IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    2 0
    جالبهه حوزه نیوز از این دست خبرها کم می زنید اولین خبری هست که دارم از این شخص در رسانه تون می بینمم
  • نذیر IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    37 3
    دست‌اندرکاران حوزه نیوز که مثل نقل و نبات، لقب آیةالله به خیلی‌ها می‌بخشند، به یادگار امام راحل، که استاد سطوح عالی و خارج حوزه است و از مراجع عالی‌قدری چون آیات عظام شبیری زنجانی و صافی گلپایگانی اجازه اجتهاد دارد، حجةالاسلام خطاب می‌کنند! این نیز بگذرد!
    • علی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      4 35
      شما احتمالا در حوزه نیستید. تا بدونید جایگاه علمی به قول رهبری حاج‌حسن‌آقا چیه؟ #فراری_از_امتحان_خبرگان
    • به «علی» IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      33 0
      بزرگوار! جناب‌عالی که بحمدالله در حوزه تشریف دارید، حتماً به این نکته بدیهی واقفید که خطاب شفاهی و کلامی با اسلوب نوشتار و مکتوبات متفاوت است و اگر دیدید و شنیدید که رهبر معظم انقلاب در سخنان خویش از یادگار امام با تعبیر «جناب حاج حسن آقای خمینی» نام بردند، معنی‌اش این نیست که اگر می‌خواستند نامه یا حکمی مرقوم نمایند نیز به همین اسلوب می‌نگاشتند. همان‌گونه که عرض شد، سخنرانی و خطاب شفاهی با ادبیات کتبی تفاوت دارد برادر جان! هم‌چنین اگر محصل و طلبه هستید، لابد می‌دانید و توجه دارید که عناوین و القاب مورد استفاده مراجع معظم و رهبر انقلاب درباره اشخاص، با رعایت شئون جایگاه رفیع مرجعیت و رهبری بوده و دیگران نمی‌توانند و نباید خودشان را با ایشان مقایسه نمایند. رهبر انقلاب در پیام تسلیت‌شان برای بسیاری از اساتید حوزه ازجمله مرحوم آیةالله مجتهدی تهرانی، از ایشان با عنوان «حجةالاسلام والمسلمین» یاد نمودند، درحالی‌که همه‌جا مشهور به «آیةالله» بودند («ارتحال عالم ربّانی و معلّم اخلاق مرحوم حجّت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی (رحمت‌الله‌علیه) را به علمای اعلام و روحانیّت معظّم تهران و به شاگردان و تربیت‌شدگان و ارادتمندان این شخصیّت روحانی باارزش و خدمتگزار و بخصوص به خانواده‌ی محترم و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم.» https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=279). درباره طعنه و هشتگ بی‌جا و تخریبی مرتبط با خبرگان نیز اگر نمی‌دانید، تحقیق کنید و از مطلعین بپرسید تا بدانید که در آن انتخابات، اشخاص دیگری نیز هم‌چون آقایان میرباقری، سعیدی، اعرافی و... در آزمون شورای نگهبان شرکت نکرده، اما تأیید شدند. بهانه آزمون صرفاً سنگی جلوی پای یادگار امام بود تا اگر آمد، تحقیرش کنند و گر نیامد بهانه ردش باشد. این نکته بسیار واضح بود و اگر شما بازی‌های سیاسی را خیلی جدی گرفته‌ و باور کرده‌اید، نشان از کم‌تجربگی است و ان‌شاءالله به مرور بیشتر متوجه خواهید شد.
    • . IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 4
      اگر داشت مشکلی نداشت. ادعا آسان اثبات...
    • پاسخ﴿به«علی»﴾ IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 4
      تهمت به فقهای محترم شورای نگهبان برای شماها خیلی راحت و تجربه ای مستمر است. وقتی افرادی اجتهادشان برای فقهای معزز محرز باشد، امتحان برای چه و وقتی مشکوک تایید به چه مجوز شرعی؟ ادعاهای تاییدی هم که بعدش...
  • رسولی NL ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 33
    جالبه که بعد ساده زیستی امام خمینی(ره) در کلام این اعزه سانسور میشه!!