دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با تاکید بر این که فاصله گرفتن از روحانیت یعنی فاصله گرفتن از اسلام انقلابی، سیاسی، حقیقی و ناب محمدی (ص)، گفت: آن چیزی که تاکنون اسلام را زنده نگه داشته است روحانیت اصیل مانند شیخ مفید، شیخ صدوق، شهید مدرس و ... بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی امروز یکشنبه، ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد و شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سیدیونس رودباری که در مصلی رودبار برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام مانند ادیان دیگر برای این آمده است که رحمت الهی به معنای جامع کلمه در جامعه بشری منتشر شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) به عنوان رحمتی برای عالمیان معرفی شده‌اند، تصریح کرد: مدیریت پیامبر اکرم (ص) یک مدیریت اخلاقی بوده است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به خاطر برجستگی اخلاقی و رفتاری خود توانست در جامعه بشری تاثیرگذار باشد و در مدت ۲۳ سال نبوت ایشان دین اسلام فراگیر شد، افزود: اینکه گفته می‌شود اسلام دین خشونت است یک نوع تحریف بوده است و البته اسلام در برابر مشرکان و خودکامگان جهاد می‌کند؛ تاکید قرآن مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با تاکید بر اینکه امویان و عباسیان از دین برای کسب قدرت استفاده ابزاری کردند نه برای هدایت، ابراز کرد: امروزه ماکیاولیست‌ها از هر ابزاری برای توسعه قدرت استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امامان معصوم(ع) و عالمان دینی این بحث را مطرح می‌کردند که دین باید ابزار هدایت باشد و ارزش‌های دینی باید در جامعه پیاده شود؛ اگر ارزش‌های دینی در جامعه انسانی نهادینه شود، جامعه در حوزه فردی و اجتماعی به سعادت می‌رسد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه در طول تاریخ تلاش کردند دین را محدود کنند، اذعان کرد: در اروپا و آمریکا چهار هزار معنویت جعلی و بدلی وجود دارد که دین و خداوند در آن‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه باید بر پایه احکام دینی حکمرانی کند و بُعد اجتماعی دین باید احیا شود، اظهار کرد: افرادی مانند شهید مدرس، شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله کاشانی و... در دوره‌های مختلف تلاش کردند که حاکمیت بر مبنای دین را در جامعه پیاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با تاکید بر اینکه جامعه امروز بشری طوری مدیریت شده که دین نمی‌تواند مبنای حکومت باشد، گفت: در کشورهای مسلمان دین حاکم نیست؛ مثلا در کشوری مانند اندونزی، ۲۲۵ میلیون مسلمان دارد، اما حکومت آن اسلامی نیست.

وی ادامه داد: در عربستان سعودی هم که مدعی خادمی حرمین شریفین هستند، اما در ریاض مثلث شوم را تشکیل می‌دهند و در بخش تسلیحاتی قراردادهای کلان می‌بندند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه امروزه کشورهای اسلامی باید ضمن اتحاد با یکدیگر، یک قدرت اقتصادی می‌شدند، ولی غربی‌ها با اختلاف‌اندازی مانع انجام این کار شدند، افزود: استکبار جهانی افراد و گروه‌هایی را تشکیل دادند تا با ایجاد رعب و وحشت نشان دهند اسلام دین خشونت است و پیامبر اکرم(ص) را قدرت‌طلب نشان دهند اما توطئه آن‌ها نقش بر آب شد.

وی بیان اینکه امام (ره) معتقد بود که خود مردم باید به پا خیزند و اگر قیام نکنند اتفاقی رخ نخواهد داد، تصریح کرد: اگر عدالت به معنای واقعی بخواهد در جامعه پیاده شود باید هزینه پرداخت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با تاکید بر اینکه در اتحاد جماهیر شوروی دین به عنوان افیون جامعه معرفی شده بود، ابراز کرد: در قرن ۱۷، ۱۸ و ۱۹ میلادی به جنگ دین و قرآن آمدند و می‌گفتند چیزی را قبول می‌کنیم که با تجربه برای ما ثابت شود.

وی افزود: دین می‌تواند در عرصه اجتماعی حضور داشته باشد تا انسان ارتقا پیدا کند و در بُعد مادی نماند؛ امام خمینی (ره) نیز تاکید می کرد که بشر باید رشد کرده و نماز و روزه و... زمینه انسان‌سازی را فراهم می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: شهید مطهری معتقد بود که امام خمینی (ره) را با استقامت دیده و خداوند در تمام وجود امام خمینی (ره) حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از احدی نمی‌ترسید، گفت: مبدا قدرت برای ما باید خداوند باشد و اگر خدا باشد همه کاخ‌ها شکسته می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امثال شهید رودباری در مکتب امام (ره) درس خوانده و برای احیای دین خدا و احکام الهی آماده بود، اذعان کرد: امروزه تقابل بین اسلام سیاسی و عدالت‌خواه در برابر استکبار جهانی حاکم است.

وی تاکید کرد: شهید سید یونس رودباری، شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم به دنبال این بودند که مسلمانان خوار و ذلیل نشوند؛ مسلمانان باید قدرتمند و با افتخار در برابر جنایت ظالمان، ایستادگی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: اگر بُعد سیاسی و اجتماعی انسان تعطیل شود، مسلمانان در دنیا حرف برای گفتن نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دنبال این بوده که در دنیای پست مدرنیته، نسخه‌ای ارائه دهد و آن این است که اسلام قدرت حکومت‌داری دارد، افزود: قیام ۱۵ خرداد همزمان با روز ۱۲ محرم بود و این به آن معنا است که محرم می‌تواند بُعد سیاسی دین را ظهور و جلوه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۵ در ایام جنگ در تل‌آویو جلسه‌ای برگزار شد و به این نتیجه رسیدند که فرهنگ عاشورا، وجود امام حسین(ع) و منجی موعود زنده در باور مردم و جوانان ایران اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۵۷ جوانان غیور ما برای پیاده شدن احکام الهی در میدان ایستادند و این امانت امروزه به ما سپرده شده است و به درستی باید حفظ شود.

وی ادامه داد: این امانت باید در دست محرومان باشد و اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی به مسیر خود ادامه دهد باید در مسائل علمی، اخلاق و معنویت و تحقق عدالت پیشرفت کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تاکید بر اینکه اسلام تاکید می‌کند در حوزه ریاست و سیاست، اخلاق باید وجود داشته باشد، ابراز کرد: آن چیزی که تاکنون اسلام را زنده نگه داشته است روحانیت اصیل مانند شیخ مفید، شیخ صدوق، شهید مدرس و ... بوده است.

وی افزود: فاصله گرفتن از روحانیت یعنی فاصله گرفتن از اسلام انقلابی، سیاسی، حقیقی و ناب محمدی (ص).

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با تاکید بر اینکه دولت در حال تلاش برای برطرف کردن مشکلات در حوزه اقتصادی است و باید تلاش کرد تا کمترین فشار به مردم وارد شود، عنوان کرد: نظام اسلامی مسیر خود را با سرعت در حال سپری کردن است؛ دشمن درصدد است تا حجاب، حکومت و اسلام را از ما بگیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه شکرگزاری از نعمت انقلاب اسلامی یعنی مراقبت از اسلام، مردم و رهبر معظم انقلاب، اذعان کرد: مسئولان و روحانیت باید در رفتار خود بیشتر مراقبت کنند و نباید دنبال سهم‌خواهی و قدرت‌طلبی باشیم. نمایندگان مجلس هم اگر اهتمام بیشتری برای زیرساخت‌های استان داشته باشند، می‌توانند اقدامات مناسبی انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha