سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امیرحسین بانکی‌ پور فرد

حوزه/نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه پنجره جمعیتی حدود ۲۰ سال دیگر بسته می‌شود، اما پنجره جمعیتی به لحاظ زاد و ولد تا شش سال دیگر بسته خواهد شد، گفت: استراتژی دشمن نابودی جمعیت کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل دفتر خود، در ابتدای این جلسه به اهمیت کار خبرنگاران در انعکاس اخبار سازنده، راهگشا و امیدبخش پرداخت و گفت: متأسفانه اکنون اخبار در فضای مجازی تنها برای دیده شدن مطرح می‌شود و در این شرایط باید مراقب باشیم که توان نیروها را صرف درگیری‌های حاشیه‌ای نکنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون به عهده مجریان است، اما اگر پیگیری نشود به اجرای نهایی نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه بودجه اجرای این قانون تأمین شده است، اظهار داشت: بودجه قانون جوانی جمعیت امسال از کل پول‌هایی که در بودجه ۴۰ ساله گذشته به خانواده اختصاص داده شده بیشتر است.
بانکی‌پور با بیان اینکه زمان بندی اجرای قانون جوانی جمعیت مشخص است، ادامه داد: ضرب العجل برای ابلاغ آئین نامه‌ها تعیین کرده ایم و طی هفته آینده باید وزارتخانه‌ها آیین نامه را نگارش کنند و قوه قضائیه هم دستور بازرسی داده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص افزایش تسهیلات ازدواج هم گفت: این تسهیلات در سال جاری نسبت به دو سال قبل حدود پنج برابر شده و تسهیلاتی هم که در سال‌های قبل داده نشده ارگان‌های مربوطه را موظف به پرداخت کردیم.
به گفته وی، سال گذشته ۹۰۰ هزار نفر برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری ثبت نام کردند، اما برخی بانک‌ها هنوز ارائه تسهیلات را ابلاغ نکردند، گفت: بانک‌های ملی، مسکن، رسالت و مهر وام‌ها را پرداخت کردند.
بانکی پور ادامه داد: براساس گزارش سایپا و ایران خودرو تا سه هفته گذشته ۲۴ هزار نفر از مادرانی که فرزند دوم و یا بیشتر داشتند و فرزندانشان بعد از تصویب قانون به دنیا آمدند، خودرو دریافت کردند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت در زمینه اشتغال، گفت: براین اساس حداکثر سن اشتغال به ازای تأهل یک سال و به ازای هر فرزند یک سال دیگر اضافه می‌شود. همچنین در این قانون ۹ ماه مرخصی زنان باردار و یک سال مرخصی مادران دو قلو در حال بررسی است.
به گفته بانکی پور، براساس پیش بینی‌ها ظرف پنج ماه آینده ۸۰ درصد مواد قانون به صورت حتم اجرایی خواهد شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه حدود ۱۵ ماده از قانون جوانی جمعیت در حوزه فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: صداوسیما را مأمور کردیم تا ۱۰ درصد از فیلم‌های ویژه، مستند و انیمیشن خود را در حوزه جوانی و رشد جمعیت تولید کنند و فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری نیز موظف به اجرای اقداماتی در راستای این قانون شدند.
بانکی‌پور اضافه کرد: تلاش کردیم که در قانون جوانی جمعیت ابعاد فرهنگ‌سازی و آموزش را جدی نگاه کنیم اما بعد تسهیلات را هم دیدیم.
وی با اشاره به پنجره جمعیتی در کشور (جوان و میانسال)، گفت: پنجره جمعیتی حدود ۲۰ سال دیگر بسته می‌شود، اما پنجره جمعیتی به لحاظ زاد و ولد تا شش سال دیگر بسته خواهد شد به همین دلیل برای اجرای قانون با شتاب عمل می‌کنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق اولاد هر سال دو برابر سال قبل می‌شود، ادامه داد: برای فرزندان متولد سال ۹۹ هم، ۲۰۰ میلیون وام مسکن به صورت قرض الحسنه 4 درصد پیش بینی کردیم، از این رو ابلاغ قانون به بانک انجام شده، اما ثبت نام آغاز نشده است.
بانکی‌پور اضافه کرد: برای خانواده‌هایی که سه فرزند آن‌ها قبل از اجرای قانون به دنیا آمدند هم سه برابر شدن یارانه چهار دهک پایین جامعه، بیمه تأمین اجتماعی برای مادران خانه‌دار، عدم تعدیل نیروی مادران، ۵۰ درصد تخفیف عوارض ساخت و ساز برای سه فرزندی‌ها و ۷۰ درصد برای چهار فرزندی‌ها، در نظر گرفتن ۷۰ درصد منازل مسکونی سازمانی و نیم بها شدن کارت مادرانه (تخفیف ۵۰ درصدی برای بازدید از اماکن) در نظر گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه مهم‌تر از بحث اقتصادی، هسته‌ای و فرهنگی، بحث جوانی جمعیت برای دشمنان است، گفت: استراتژی آن‌ها بحث نابودی جمعیت بود و کسی که این استراتژی را دارد طبیعی است که از تمام عناصر رسانه‌ای هزینه می‌کند تا در مقابل ما بایستد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان به موضع نمایندگان در خصوص مسأله آب اشاره کرد و گفت: در مسأله آب همه ملزم به قانون هستند؛ اکنون تابلوی منابع و مصارف آب روشن است، اما تابلوی تحقق این مصارف بیان نمی‌شود و همچنین عدالت باید رعایت شود و کمبود آب روی دوش همه مصرف کنندگان باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha