پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسن فروزنده، امام محله هیرمند شمالی

با حمایت و مشاوره حجت الاسلام فروزنده و کمک او به ترک اعتیاد سرپرست خانواده تحت پوشش طرح ۳۱۳ این خانواده زندگی تازه ای را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسن فروزنده، امام محله هیرمند شمالی واقع در حاشیه شهر زابل و از برگزیدگان طرح ۳۱۳ بنیاد هدایت با اشاره به فعالیت های خود در قالب این طرح گفت: با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره) به ارائه خدمات به ۵ نفر از خانواده های تحت پوشش اقدام کردیم.

امام محله هیرمند شمالی شهر زابل ادامه داد: برنامه های خود را برای این خانواده ها با برگزاری روضه های خانگی آغاز کردیم. اما هدف اصلی آشنایی با مشکلات بود.

وی افزود: برنامه ها را با مشارکت همسرم پیش می بردیم و اینکه از همسرم با من در این طرح همراه بود سبب می شد نتیجه بهتری حاصل شود.

حجت الاسلام فروزنده فعالیت های متنوع خود را در ذیل طرح ۳۱۳ یادآور شد و گفت: با حضور در منازل مددجویان با مسائل آن ها آشنا می شدیم. در این سرکشی ها برخی با اینکه در سن ازدواج قرار داشتند زمینه ازدواج آن ها فراهم نبود. بنابراین تلاش کردیم که این زمینه را فراهم کنیم که در برخی موارد مقدمات ازدواج آن ها در حال انجام است.

امام محله هیرمند زابل به وجود مشکلات ساختمانی در منازل افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: این مشکلات را به کمیته امداد منعکس کردیم و در نهایت منجر به رفع آنها شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این خانواده با مشکل اعتیاد سرپرست خانوار مواجه بودند. با ارائه مشاوره و کمک های معیشتی زمینه ترک اعتیاد برای یکی از افراد فراهم شد. در حالی که این خانواده در شرف طلاق بودند با ترک اعتیاد، زندگی دوباره را شروع کردند. با رایزنی هایی هم که با کمیته امداد صورت گرفت در حال رفع مشکل اشتغال وی نیز هستیم.

حجت الاسلام فروزنده به موضوع اشتغالزایی برای افراد جویای کار نیز اشاره و عنوان کرد: خیرین در خصوص ایجاد اشتغال به ما کمک کردند و با اهدای چرخ خیاطی که این کار هم با یاری دفتر تسهیل گری انجام شد، بین ۳۰ تا ۴۰ نفر از بانوان در حسینیه که در طبقه بالای مسجد قرار دارد مشغول به کار شده اند.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی خود در مسجد علی بن ابیطالب(ع) محله هیرمند شمالی شهر زابل گفت: برای سنین مختلف برنامه های آموزش قرآن را برگزار می کنیم. در قبل از جریان کرونا برنامه های قرآنی را در خانه ها برگزار می کردیم و این زمینه ای برای ارائه مشاوره با این خانواده ها بود.

گفتنی است، طرح ۳۱۳ از سال گذشته با همکاری بنیاد هدایت و کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف ارتقای معنوی و حل مشکلات و مسائل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اجرایی شده است و ۳۱۳ امام روستا و محله در این مناطق مختلف در این طرح فعالیت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دلسوزانه IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    بسیارعالی.کاش همه طلبه ها اینطوری دلسوز باشن وپای کار بیان