شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام وافی

حوزه / رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با تاکید بر اینکه استمرار برگزاری روضه‌های خانگی، می‌تواند زمینه ساز ارتقا تربیت و رفتارهای کودکان باشد، گفت: علما و مراجع گذشته ما نیز در ایام شهادت در مجالس خانگی و با حضور خانواده خود به روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی می‌پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مرتضی وافی، رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه عصر پنج شنبه در مراسم توانمند سازی بانوان ستایشگر استان قزوین، با بیان اینکه در روایات ارتباط با سید الشهدا(ع) در خلوت، تاکید شده است، اظهار داشت: حتی شخصی که بعد از نوشیدن آب از لب‌های تشنه اباعبدالله(ع) یاد می‌کند نیز از درجات بسیاری در بهشت برخوردار می‌شود و هزاران گناه او پوشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جریان خلوت و ارتباط در جمع‌های محدود با امام حسین(ع) در ۳ دسته از الگوهای متنوع روضه‌های خانگی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: مخاطب، کیفیت و مکان، محورهای اصلی این دسته بندی هستند و هر شخصی متناسب با وضعیت خود می‌تواند مجلس عزای اباعبدالله (ع) را اقامه کند.

حجت الاسلام وافی با تاکید بر اینکه استمرار برگزاری روضه‌های خانگی، می‌تواند زمینه ساز ارتقا تربیت و رفتارهای کودکان باشد، عنوان کرد: علما و مراجع گذشته ما نیز در ایام شهادت در مجالس خانگی و با حضور خانواده خود به روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی می‌پرداختند.

وی یادآور شد: لازم است که پیرو و محب اهل بیت بودن را قدر بدانیم، چرا که روضه‌خوانی و ذکر مصیبت انسان را رشد می‌دهد و لذا آرزو کنیم تا همیشه خود و خانواده‌مان در مسیر مکتب اهل بیت(ع) باشیم.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد: نهضت روضه‌های خانگی به تثبیت روضه‌های هفتگی و فرهنگ توسل به اهل بیت(ع)، برای گشایش امور و مشکلات زندگی، بسیار کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام وافی عنوان کرد: فرزندان از برپایی محافل مذهبی خانگی توسط پدر و مادر الگو می‌گیرند و این موضوع سبب افزایش میل آنان به سوی معنویات در آینده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌ای که روابط بین اعضا در آن خوب و ارتباط با خدا در آن وجود داشته باشد، حس هویت به فرزندان القا می‌شود و هویت بخشی به فرزندان نیز موجب پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

برگزاری روضه‌های خانگی، ارتقا تربیت و رفتار کودکان را به همراه دارد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha