یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ کارگاه تخصصی اخلاق و احکام مداحی در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: نباید در روضه به حضرات معصومین(ع) دروغ ببندیم و نباید هر نوشته، شنیده‌ و مطالب سست و بی اساس را در مجالس اهل بیت علیهم السلام بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی، چهارشنبه ۱۸ خرداد، در کارگاه تخصصی اخلاق و احکام مداحی که به همت اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با بیان این که مداحی یک علم است و نیاز به تعلیم و تمرین دارد، اظهار داشت: در کنار داشتن اخلاص در مداحی لازم است در جلسات علما و منبری ها شرکت کنیم و هرگاه خیال کنیم بی‌نیاز هستیم باید بدانیم که در ورطه طغیان وارد شده ایم.

وی افزود: طغیان، مقدمه سقوط است و انسان را به جایی می رساند که ادعای خدایی بکند که نمونه آن فرعون است و لذا سقوط با احساس استغنا بالاتر از سرکشی شیطان است و اهل بیتی بودن در حال علم اندوزی و علم آموزی را راهکار مقابله با طغیان عنوان می کنند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با تصریح بر این که مداحی یک هنر است و لذا نیاز به مطالعه دارد، گفت: باید متولیان مداحی کتابخانه‌ای غنی از منابع شعری، مقتل، مرثیه و ... تأسیس کنند تا مادحین بتوانند از آن برای افزایش دانش مداحی خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین روش های رشد در مداحی شرکت در جلسات و شنیدن آیات، روایات و مداحی و دیدن اجرای اساتید و استفاده از منابر است.

کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم وحدت در برگزاری برنامه های مذهبی، ادامه داد: همه ما ریزه‌خوار امام حسین علیه السلام هستیم و باید با محوریت امام(ع) دور هم جمع بشویم و تفرقه را کنار بگذاریم؛ خودپسندی در جلسات دینی نشانه خودپرستی است.

حجت الاسلام میرزا محمدی اظهار کرد: نباید در روضه به حضرات معصومین(ع) دروغ ببندیم و نباید هر نوشته، شنیده‌ و مطالب سست و بی اساس را در مجالس اهل بیت علیهم السلام بیان کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha