دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عزاداری موکب بنی عامر در بین الحرمین کربلا

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با بیان اینکه نوع فعالیت‌های این ستاد غیردولتی است، گفت: ستاد کشوری بازسازی عتبات عالیات ۱۹۲ پروژه عمرانی در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، کوفه و دیگر شهرهای عراق انجام داده است که استان قم در تمامی این ۱۹۲ پروژه به عنوان استان پشتیبان فعالیت می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست اعضای هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم روز گذشته با حضور آیت الله سید محمد سعیدی رئیس هیأت امنای این ستاد، رضا حافظی رئیس این ستاد، محمدتقی شاهچراغی عضو هیأت امنای این ستاد و جمعی دیگر از از اعضای هیأت امنا در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

رضا حافظی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم در این دیدار با اشاره به تشکیل هیأت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان قم متشکل از استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و امام جمعه قم گفت: ستاد بازسازی به تدبیر مقام معظم رهبری و با پیگیری و مدیریت سردار سلیمانی از سال ۱۳۸۲ تشکیل شد و تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است.

وی افزود: در ابتدا هدف این ستاد فقط بازسازی عتبات عالیات و اماکن مقدس ائمه طاهرین بود ولی در ادامه در کنار بازسازی ها اهدافی از جمله ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی، تقویت وحدت بین مردم ایران و عراق و همه شیعیان جهان و دفاع فرهنگی مقابل تهاجم تفرقه افکنانه دشمن را دنبال کرده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با بیان اینکه نوع فعالیت‌های این ستاد غیردولتی است، گفت: ستاد کشوری بازسازی عتبات عالیات ۱۹۲ پروژه عمرانی در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، کوفه و دیگر شهرهای عراق انجام داده است که استان قم در تمامی این ۱۹۲ پروژه به عنوان استان پشتیبان فعالیت می کند.

وی ادامه داد: پروژه های ثابت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم نیز شامل صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در نجف، صحن حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا، صحن امام باقر علیه السلام در کاظمین و حرم امامین عسکریین در سامرا است که در موضوعات فنی و مهندسی، جذب نذورات و فعالیت های فرهنگی به بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کند.

حافظی بخش دیگر فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات را در راهپیمایی اربعین عنوان کرد و گفت: استان قم بیش از ۱۲۰ موکب دارد که در مسیرهای پیاده روی از مهران تا شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا فعالیت دارند و ۱۰ موکب نیز در حال ساخت ساختمان در شهرهای زیارتی هستند.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم نیز یک ساختمان با زیربنای ۹۰۰ متر در سه طبقه را در مهران در حال ساخت دارد، گفت: این ساختمان با هدف پشتیبانی از زائران اربعین و موکب هایی که در کشور عراق مستقر هستند و همچنین پذیرایی از زائرانی که به هر دلیل مشکلی در اسکان دارند ساخته می شود و به نام حضرت معصومه سلام الله علیه نام گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha