پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بنیاد

حوزه/ نشست هم اندیشی «شهدای حرم» ویژه اساتید سنگر تبیین، به همت بنیاد هدایت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست هم‌اندیشی دو روزه «شهدای حرم» ویژه اساتید سنگر تبیین با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل و همسنگران بنیاد هدایت برگزار شد.

روز اول این نشست با برگزاری کارگاه مبانی امامت آغاز شد. در این بخش اساتید به موضوع تمدن اسلامی پرداخته و جایگاه امامت میانی را در تحقق این تمدن ترسیم کردند.

در بخش دیگر این نشست حضار به دو گروه تقسیم شده و در قالب مدل گعده در خصوص موضوعاتی نظیر تمدن اسلامی و نقش مسجد و امام میانی در تحقق تمدن اسلامی را به بحث نشستند.

حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در دو نوبت به تبیین گفتمان این مجموعه پرداخت و شرح سیستم عامل و نرم افزار حکمرانی ولایی از جمله سرفصل‌های مهمی بود که در این نشست‌ها ارائه شد.

حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت نیز در دو جلسه گعده به صورت مفصل به بحث تمدن اسلامی و لوازم زمینه سازی تحقق آن توسط امامان و مساجد کشور پرداخت.

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از این نشست به بررسی خدمات بنیاد هدایت به امامان پرداخت. وی گفتمان سازی، شبکه سازی، توانمندسازی امامان، آموزش امامان را از جمله خدماتی دانست که باید توسط بنیاد هدایت ارائه شود.

حجت الاسلام میرمحمدیان نیز به موضوع ماهیت تمدن سازی و نقش روحانیت و امامان محله در این عرصه پرداخت و گفت: برخی هنوز تصور درستی از تمدن سازی ندارند؛ خاصیت تمدن سازی این است که چنان در جوامع بشری نفوذ می‌کند و فراگیر می‌شود که حتی دشمن قسم خورده آن نیز در مقام تفکر و برنامه ریزی مانند صاحبان آن تمدن عمل می‌کنند چراکه فکر می‌کنند برای حکمرانی و مدیریت جامعه، حرف دیگری برای گفتن وجود ندارد.

در بخش پایانی این نشست حجت الاسلام پشم فروش به ارائه عملیات سنگر تبیین پرداخت و اهداف این عملیات را ترسیم کرد و ارائه گفتمان امامت، حلقه های میانی، عملیات جهاد تبیین، رصد شبکه و شناسایی امامان فعال را از جمله این اهداف برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha