دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه اخلاق قرآنی و اخلاق نبوی از دیگر سفارشات و سوغاتی‌های امام رضا(ع) است، گفت: خداوند راجع به اخلاق پیغمبر فرموده است که "پیغمبر تو بسیار در اخلاق باعظمت هستی"، بنابراین دنیا در برابر اخلاق با عظمت پیغمبر چقدر می‌باشد؟ واضح است که متاع قلیل است و ارزش گفتن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین روز گذشته در مراسم اختتامیه دهه کرامت که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که در قیامت پرونده اعمال ما را ورق می‌زنند، همه به این محافل نیازمندیم که جزء عاشقان امام رضا(ع) توفیق حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌ترین چیزهایی که امام رضا(ع) از مدینه برای ما سوغاتی آورد غدیر خم بود، افزود: این به آن معنی است که ولایت خدا، ولایت پیغمبر، ولایت اهل‌بیت(ع) که تجلی ولایت خداست را حضرت(ع) برای ما به عنوان سوغاتی آوردند.

امام جمعه قزوین با اشاره به تجمع پر شور مردم نیشابور و سخنرانی امام رضا(ع) در این جمع، خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که امام رضا(ع) در جمع مردم نیشابور فرمودند این بود که "هر کس وارد کلمه لااله الاالله شود دژ ایمنی دارد و هر کس وارد آن نشود، یعنی اگر ایمان نیاورد، در جهنم است و از عذاب ایمنی ندارد و از منافق است.

وی با تاکید بر اینکه برای این سوغاتی امام رضا(ع) هیچ قیمتی در دنیا نمی‌توان تعریف کرد، گفت: تمام این دنیا با تمام آنچه در آن وجود دارد، اگر همه را جمع کنیم بنابر تاکید پروردگار، متاع قلیل است، اما حکمتی که امام رضا(ع) آوردند خیر کثیر است، بنابراین نمی‌توان برای آن قیمتی قائل شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه اخلاق قرآنی و اخلاق نبوی از دیگر سفارشات امام رضا(ع) است، یادآور شد: خداوند راجع به اخلاق پیغمبر فرموده است که "پیغمبر تو بسیار در اخلاق باعظمت هستی"، بنابراین دنیا در برابر اخلاق با عظمت پیغمبر چقدر می‌باشد؟ واضح است که متاع قلیل است و ارزش گفتن ندارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: وقتی به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شویم، اگر حضرت(ع) از ما بپرسد که شما چقدر امام رضایی هستید، باید بتوانیم به درستی گزارش دهیم و بگوییم ما اخلاق خود را این گونه شبیه شما کرده‌ایم، عقیده خود را با شما محکم کرده‌ایم، سبک زندگی خود را مشابه سبک زندگی شما کرده‌ایم، به نیابت از شما به داد فقرا رسیده‌ایم و دیگر سفارش‌های حضرت(ع)، که اگر توانستیم این گونه به محضر امام رضا(ع) گزارش صادقانه ارائه دهیم نشان می‌دهد که مسیر آن حضرت را رفته‌ایم.

 امام رضا(ع) برای ما اخلاق قرآنی و اخلاق نبوی را به ارمغان آورد

انتهای پیام /

 امام رضا(ع) برای ما اخلاق قرآنی و اخلاق نبوی را به ارمغان آورد

 امام رضا(ع) برای ما اخلاق قرآنی و اخلاق نبوی را به ارمغان آورد

 امام رضا(ع) برای ما اخلاق قرآنی و اخلاق نبوی را به ارمغان آورد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha