پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کبیری پور

حوزه/ سرهنگ مهدی کبیری‌پور با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ شناختی با تکرار رفتارهای ناپسند در بستر رسانه به دنبال باورسازی است، گفت: برای مقابله با دشمن در شرایط خاص امروز، نیازمند افزایش آگاهی خود در حوزه علوم شناختی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی کبیری‌پور در مراسم تکریم و معارفه مسئولان بسیج فرهنگیان، بسیج رسانه و بسیج مداحان سپاه استان قم، طی سخنانی با بیان اینکه امروز گرفتار پیچیده‌ترین جنگ‌ها و تهدیدها هستیم، اظهار کرد: جنگ چند جانبه و هیبریدی علیه کشور ما طراحی و اجرا می‌شود که در این شرایط بسنده کردن به شیوه‌های مواجهه با تهدیدهای یک بعدی قبلی اشتباه است و منجر می‌شود به نتیجه مطلوب نرسیم.

وی اضافه کرد: در شرایط امروز ما باید شیوه حرکت خود را مبتنی بر علوم مورد نیاز منطبق کنیم، علوم شناختی که به دهه‌های بعد از جنگ جهانی بر می‌گردد و پایه این علوم روان‌شناسی است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: فروید از این علوم شناختی و تکنیک‌های علوم استفاده کرد و توانست حرکت‌های اقتصادی مورد نظر خود را رقم بزند، او فستیوالی را راه انداخت و از زنان مشهور خواست که با سیگار در صحنه حاضر شوند و سیگار کشیدن را به‌عنوان یک نشان روشن فکری معرفی کنند، با وجود اینکه در اروپا سیگار کشیدن زنان مورد قبول نبود اما فروید توانست با تکنیک‌های شناختی خود نگاه‌ها و عقاید افراد را تغییر دهد.

وی ادامه داد: امروز غربی‌ها و سردمداران استعمار نوین از تکنیک‌های علوم شناختی برای تغییر باورهای ما استفاده می‌کنند و ما باید نسبت به ابزار و نقشه دشمن آگاه باشیم و راه مواجهه را پیدا کنیم.

کبیری‌پور از تغییر باورهای برخی از جوانان در حوزه حجاب و عفاف یاد کرد و گفت: تذکرها باید داده شود اما علل اصلی کم رنگ شدن حجاب باید شناسایی و راهکارهای متناسب برای رفع این مشکل دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر نگرش‌ها موجب تغییر باورها شده است، عنوان کرد: اکنون دشمن معکوس عمل می‌کند یعنی یک رفتاری را زیاد تبلیغ می‌کند و نشان می‌دهد و بعد آن را به یک باور تبدیل می‌کنند.

کبیری‌پور از تلاش دشمن برای تکرار رفتارهای غلط و تبدیل آن‌ها به باور یاد کرد و گفت: روان‌شناسان مغز انسان را به سه بخش تقسیم کردند که شامل مغز درونی، میانی و بیرونی می‌شود، این افراد مغز قدیم را مغز حیات می‌دانند که همه موجود آن را دارند، مغز میانی را هم متعلق به همه حیوانات می‌دانند و مغز جدید را مختص به انسان می‌دانند که مغز قدیمی به صورت ناخودآگاه کار می‌کند.

وی اضافه کرد: انسان بین بهره‌مندی از یک سود و دفع یک شر همیشه گرایش به دفع شر دارد و دشمن از این روش برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند به همین علت بر همه ما توسعه علوم شناختی و آشنایی با این علوم ضروری است تا بتوانیم با حرکت‌های دشمن مقابله کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha