پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد

امام جمعه یزد، با تاکید بر انجام مناسک حج و مسائل مرتبط با آن، تحول درونی و بیرونی و استمرار این تحولات در زندگی را لازمه زندگی پس از حج دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با کارگزاران حج استان یزد، با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در مورد حج و مسائل مرتبط به آن اظهار کرد: تمام نکاتی که لازمه دانستن در مورد حج و مسائل مرتبط با آن بود در صحبت های ایشان ذکر شده و باید به رهنمودهای معظم له گوش سپرد و به آن عمل کرد.

امام جمعه یزد، هدایت و راهنمایی زائران توسط کاروان ها را مسئله ای مهم دانست و افزود: زائران باید توسط روحانی و مدیر کاروان به درستی راهنمایی و هدایت شوند و به لحظه لحظه حضور در این سفر معنوی نهایت توجه را داشته باشند.

وی، استفاده از فرصت ها توسط روحانیون و هدایت صحیح زائران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: افزایش بینش و آگاهی زائران در مورد مناسک دینی و مسائل روز کشور باید مورد توجه مدیران و روحانیون کاروان ها باشد.

آیت الله ناصری با تاکید بر بهره برداری بهینه از حضور در خانه خدا برای حجاج، بیان کرد: حجاج باید از این فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنند و نهایت بهره برداری معنوی در تمام زمینه ها را داشته باشند و با دید و آگاهی جدیدی نسبت به دین و نفس خود مناسک حج را به پایان برسانند.

امام جمعه یزد، بازگشت به ذات اصلی انسان بعد از حج را از ثمرات و ویژگی های مهم حج دانست و تاکید کرد: زائران نباید دست خالی از حج برگردند و تحول درونی و بیرونی در زندگی پس از حج نیاز به استمرار و مداومت دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: امسال ۱۴ کاروان از استان یزد، شامل هزار و ۶۸۰ زائر به تفکیک ۹۳۱ زن و ۷۴۹ مرد، به مکه مکرمه مشرف می شوند.

علی اصغر شریفی بیان کرد: مراحل واکسیناسیون زائران اعزامی نیز تکمیل شده و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha