پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه امیرالمومنین رشت

حوزه/ شهردار ناحیه ۳ رشت، طرح‌های مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) را امیدآفرین و رضایت بخش دانست و تصریح کرد: نتیجه اجرای این طرح‌ها، یک شهر آرمانی و توسعه‌یافته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام صادق شعبانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) امروز در نشستی با حسین خانزاده، شهردار ناحیه ۳ رشت با اشاره به نقش مؤثر شهرداری‌ها در ارتقای سطح فرهنگی شهروندان اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، نظام اجتماعی و شهری در زمینه اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی، حرکت و تحول رو به رشدی را به خود تجربه کرده است.

وی، لازمه رسیدن به شهر آرمانی را استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادها عنوان کرد و افزود: طلاب جوان و انقلابی که در حوزه‌های علمیه پرورش می‌یابند، در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهری می‌توانند ورود موفقیت آمیزی داشته باشند، و با همکاری شهرداری و حوزه علمیه، بسیاری از مشکلات در حوزه شهری کاهش یابد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومینن(ع) رشت، گام اول تعامل را رصد آسیب‌های اجتماعی و اولویت‌بندی آنها دانست، اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ و رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهر، بعد از رصد آسیب‌ها، تولید محتوای متناسب، اولویت بعدی تعامل دو طرفه است.

وی، ایجاد شهر هوشمند را زمینه ساز تسهیل خدمات رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: دغدغه طلاب و روحانیون به تأسی از انبیاء و اولیای الهی رشد و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی مردم است و در کنار آن، حوزه علمیه به دنبال رفاه و آرامش مردم توأم با عزت است، لذا اگر هوشمندسازی شهری صورت بگیرد، وقت مردم گرفته نمی‌شود.

خانزاده، شهردار ناحیه ۳ رشت هم در این جلسه با بیان این که نگاه شهرداری بر این است که با حوزه علمیه تعامل داشته باشد، اظهار کرد: این که مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت در تعامل با شهرداری به دنبال برنامه‌ای برای کم کردن معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهر است، ضرورت ورود جدی دیگر ارگان‌های مذهبی برای رفع آسیب‌های اجتماعی را می‌طلبد، زیرا حوزه علمیه قطب فرهنگی هر شهری است.

شهردار ناحیه ۳ رشت با اشاره به تعامل شهرداری و حوزه علمیه در سال‌های قبل، گفت: امروز شهر رشت بیش از هر زمان دیگری به نخبگان فرهنگی نیاز دارد؛ ورود نخبگان حوزوی و کمک محتوایی و میدانی طلاب، فعالیت های شهرداری را اثربخش تر می کند.

وی، طرح‌های مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت را امیدآفرین و رضایت بخش دانست و اظهار کرد: کار در کنار سربازان امام زمان (عج) روحیه بخش، امیدآفرین و خستگی ناپذیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha