شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار فرماندار هیرمند به بررسی مشکلات و راهکارهای برون رفت از مشکلات در این شهرستان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار فرماندار شهرستان هیرمند گفت: استفاده از ظرفیت مرز، مورد تأیید همگان قرار داشته و قوانین مختلف در این جهت تصویب شده، اما به مرحله اجرا نمی‌رسد که دلایل آن یا عدم توانایی مسئولان و یا مقابله باندهایی است که منافع آن‌ها به خطر افتاده و به مقابله می‌پردازند و حتی ممکن است این باندها در دستگاه‌های مختلف نفوذ داشته باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: مقابله با این مسئله نیازمند جدیت و تلاش جهادی است و همان گونه که در جبهه نظامی مخلصانه جان خود را در کف دست قرار داده و در برابر دشمن سینه سپر کردند باید در اینجا برای خدمت به مردم و دفاع از منافع آن‌ها سینه سپر کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: اگر تأخیر در اجرای پروژه‌ها نشأت گرفته از عدم شایستگی مسئولان باشد باید با تلاش و کوشش به دنبال حل آن باشید و اگر در اثر مانع تراشی کسانی باشد که منافع آن‌هایی به خطر می‌افتد این افراد آرام ننشسته و از راه‌های مختلف همچون جو سازی و تهمت به مقابله می‌پردازند و لازمه موفقیت در این کار حرکت جهادی است و انسان باید تمام هستی و اعتبار خود را در طبق اخلاص قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر سیاست نظام بر ممنوعیت طرح‌هایی همچون کولبری و طرح رزاق بود این طرح در هیچ کجا اجرا نمی‌شد، اما اینکه در نقطه‌ای از استان اجرا و در نقطه‌ای دیگر اجرا نمی‌شود نشان از این است که مشکل جای دیگری است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به سیستان‌وبلوچستان دارند و اعتبارات زیادی با اجازه ایشان صرف استان شده و حتی به توصیه معظم له اعتبارات دولتی زیادی به استان اختصاص داده شده است، بنابراین عدم اجرای یک طرح در نقاطی از استان سیاست نظام نبوده، بلکه در اثر عملکرد خود ما و شبکه‌های مافیایی است که ممکن است سر رشته آن در جایی خارج از استان باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی اظهار کرد: باید در گام اول محورهای عمده مشکلات شهرستان را مشخص و سپس اولویت بندی کنید و در گام بعد با زمان بندی و برنامه ریزی دقیق به دنبال عملیاتی سازی آن باشید تا به تدریج مشکلات حل شود.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات کنونی در سطح استان حاصل از تحریم نیست و اگر به شیوه درست و مطلوب عمل کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسمی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    توی دیدار رسمی عبا رو گذاشتی کنار؟!