پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ هیئت هفتگی روحانیون ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام حیدری‌زاد گفت: دشمن امروز به دنبال آن است که مردم را ناامید کرده و در دل آن‌ها خوف بیندازد و هر کس این دو مؤلفه مورد تاکید دشمن را تقویت کند سرباز شیطان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری زاد، شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه که به مناسبت گرامیداشت شهدای دارلک و فرمانده آن عملیات شهید مهدی امینی، در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، تواضع و مردمی بودن را از مهم‌ترین خصوصیات شهید امینی عنوان کرد و اظهار داشت: یاد شهدای دارلک و روستای حکّی را گرامی می‌داریم که به دست ضد انقلاب‌ها به صورت فجیعی به شهادت رسیدند.

وی با بیان این‌که قرآن کریم چهار گروه را که نهضت های بزرگ دینی و حق با جانفشانی آن‌ها استمرار پیدا کرده است، معرفی‌ می‌کند که اولین آن‌ها انبیای الهی هستند، گفت: خداوند به رسول مکرم اسلام فرمودند که قبل از شما به مردان بزرگی وحی فرستادیم و آن‌ها در مسیر حق ثابت قدم ماندند. در جایی که قرآن کریم از کلمه رجال استفاده می‌کند، تاکید بر بیان عظمت آن‌ها دارد.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دومین گروهی که قرآن به عنوان مردان بزرگ میدان صدق و صفا معرفی می‌کند، شهدایی هستند که با خداوند عهد و پیمان بستند و بر سر آن پیمان باقی ماندند

امام جمعه اسبق نقده، اهل ذکر را سومین گروه تاریخ ساز از دیدگاه قرآن عنوان کرد و ادامه داد: اهل ذکر کسانی هستند که تمام وجود خود را وقف اسلام کرده‌اند و دنیا آن‌ها را از ذکر خدا غافل نمی‌کند؛ ما با این منطق قرآنی در هشت سال جنگ تحمیلی با دشمن جنگیدیم.

وی، مردان میدان علم و طهارت را چهارمین گروه بیان کرد که قرآن از آن‌ها به عظمت یاد می کند، گفت: اندیشه پاک و مطهر و عالمان مهذب که انسان‌های نمونه الهی و حجت‌های عصر کنونی هستند، می‌تواند جامعه را تطهیر کنند.

حجت الاسلام حیدری‌زاد تصریح کرد: نقش علما در انقلاب بی بدیل است؛ آنان خود را وقف کردند تا مکتب نورانی اهل بیت(ع) به پیروزی برسد.

وی معرفت و باور توحیدی را وجه مشترک چهار گروه فوق دانست و تاکید کرد: اگر انسان معرفت توحیدی را در وجود خود با تمام وجود درک کند و به این باور برسد که یاور واقعی الله است، خود را نیازمند غیر خداوند نمی بیند.

امام جمعه موقت ارومیه بیان کرد: ایجاد ترس و یأس و ناامید دو راهبرد شیطان است و در مقابل آن عدم ترس از قدرت‌ها و عدم ناامیدی مبنای تفکر توحیدی است که در عصر حاضر امام(ره) و مقام معظم رهبری نمونه آن هستند.

وی افزود: دشمن امروز به دنبال این است که مردم را ناامید کرده و در دل آن‌ها خوف بیندازد، لذا هر کس این دو مؤلفه مورد تاکید دشمن را تقویت کند، سرباز شیطان است.

لازم به ذکر است، شهید امینی، فرمانده عملیات آزادسازی روستای دارلک و گوگ تپه در اطراف مهاباد از دست اشرار و ضد انقلاب در خرداد سال ۱۳۶۰ بود که به همراه تعدادی از رزمندگان در آن عملیات به شهادت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha