چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ دیدار وزیر فرهنگ عراق با استاندار قم

حوزه/ استاندار قم بیان کرد: ازجمله نیازهای مهم قم در مسیر بهبود خدمات‌رسانی اجتماعی به مردم، تقویت نیروی انتظامی از منظر دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید محمدتقی شاهچراغی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش دشمن در راستای تغییر ذائقه فرهنگی و دینی مردم قم، اظهار کرد: ازجمله نیازهای مهم قم در مسیر بهبود خدمات‌رسانی اجتماعی به مردم، تقویت نیروی انتظامی از منظر دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه درخواست داریم دستگاه قضایی نسبت به رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی در قم تلاش کند، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر استان قم در حوزه نیروی انسانی است که به همین دلیل امروز موضوع مهاجرت از داخل و خارج کشور به این استان به یکی از مسائل اساسی تبدیل شده است.

استاندار قم با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌های منطقه‌ای در بازار مسکن یکی از نتایج مهاجرپذیر بودن قم است، مطرح کرد: برخی از مشکلات قم در شاخصه‌های اجتماعی مانند حاشیه نشینی و محلات کم‌برخوردار از مورد غضب بودن قم در رژیم قبلی نشأت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به قم ۲ هزار و ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نقدی پیش بینی شد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته و همچنین ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز در قالب این سفر به استان قم تخصیص یافته است.

شاهچراغی با اشاره به آغاز طرح احداث واحد تولیدی پارچه مشکی با اعتبار ۳۲ میلیون دلار در استان قم، تصریح کرد: ۳۰ پروژه کلان استان قم مانند فرودگاه، مترو و حاشیه نشینی بخشی از ۱۴۵ پروژه مطرح شده در قالب سفر رئیس جمهور به قم است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار اتباع در قم ساکن هستند، یادآور شد: از این تعداد تنها ۲۰۰ هزار نفر مجوز قانونی سکونت در قم را دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha