شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه فومن

حوزه/ امام جمعه فومن با اشاره به مشکل گرانی مسکن، گفت: زمانی مطرح شد که از خانه‌های خالی مالیات دریافت شود، اما هنوز این اصل اجرائی نشده و متاسفانه این روزها میزان اجاره خانه، صد تا صد و پنجاه درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمدامین نقدی، امام جمعه فومن، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: بر مبنای آیات الهی، باید بدانیم که دنیا محل گذر است و قرآن با یادآوری به پاسخگویی در روز قیامت، ما را به رعایت تقوا دعوت می‌کند.

وی در رابطه با بحث مسکن با اشاره حدیثی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: «خانه‌ای که به آن نیاز ندارید، به دنبالش نروید.»، یادآور شد: در کل کشور بالغ بر دو میلیون و پانصد خانه خالی وجود دارد و دولت اگر می‌خواهد اوضاع مسکن را ساماندهی کند، باید وضعیت خانه‌های خالی را در اولویت قرار دهد.

امام جمعه فومن افزود: زمانی مطرح شد که از خانه‌های خالی مالیات دریافت شود، اما هنوز این اصل اجرایی نشده و متاسفانه این روزها میزان اجاره خانه، صد تا صد و پنجاه درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام نقدی با اشاره به فعالیت‌های سود جویانه در جامعه متذکر شد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّهُ لا یُحِبُّ المُسرِفینَ»، در یک شهری مانند فومن فردی ۶ تن برنج را احتکار می‌کند که این فعالیت‌های سودجویانه مسبب بسیاری از معضلات در جامعه می‌شود و لذا یکی از مصادیق تقوا این است که مقداری که به آن نیاز نداریم دنبالش نرویم.

امام جمعه فومن با تبریک سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهادسازندگی، تصریح کرد: جهاد کشاورزی امروز چهار بخش اصلی دارد که در برخی از مناطق هر چهار بخش زراعت، شیلات، دامپروری و منابع طبیعی و جنگلداری را با هم دارد، با این وجود چگونه می‌شود که آمار بالای بیکاری در جامعه غوغا کند.

وی خطاب به فرماندار فومن خاطر نشان کرد: لازم است تا با تشکیل گروهی ویژه متشکل از نخبگان و صاحبان نظران، در راستای کارآفرینی، از نظرات این افراد استفاده شود.

حجت الاسلام نقدی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در پیشرفت هر جامعه‌ای این است که به ترویج علم و جایگاه علم و فناوری برای پیشرفت جامعه توجه داشته باشد.

وی تصریح کرد: چند سال قبل زمانی که بحث معدلی کردن کنکور و قبولی در دانشگاه‌ها مطرح شد، این موضوع با نظر فنی کارشناسان و مطرح شدن توسط ائمه جمعه، کنار گذاشته شد و لذا اخیراً نیز طرحی را اجرایی می‌کنند که به ضرر مستضعفین خواهد بود و مفهومش حمایت از نظام سرمایه داری است و آن قشری که پولدار هستند در این طرح درصد موفقیت آنها در رشته پرطرفدار بیشتر خواهد بود، اصلی که با عدالت آموزشی سازگار نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha