پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به وضعیت اجاره‌بها و مشکلاتی که برای مستاجران ایجاد شده است، گفت: امروز که مستاجرها در وضعیت بسیار سختی قرار دارند، چه کسی باید پاسخگو باشد و و بازار را کنترل کند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با تاکید بر لزوم استفاده از صنعت کشاورزی به عنوان فرصتی بزرگ در عرصه اشتغال زایی استان، اظهار داشت: متاسفانه آن طور که باید از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است و لذا انتظار بر این است که دولت ضمن آسیب‌شناسی در مسأله کشاورزی، اقدام به طراحی برنامه مناسب و اجرای دقیق آن کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که، "در کشور برنامه زیاد اما لازم است که این برنامه‌ها اجرایی شود"، گفت: صرف وجود طرح و شناسایی مشکلات گره‌ای از مشکلات را باز نخواهد کرد و نیازمند اجرای طرح‌های برنامه ریزی شده به صورت جدی هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عدم توسعه قرارداد کشاورزی، یکی از مشکلات در این حوزه است، یادآور شد: قبل از آنکه کشاورز اقدام به کاشت محصول کند، لازم است که با دولت هماهنگ باشد و ضمن مدیریت نوع کاشت در عرصه فروش نیز برنامه مشخصی وجود داشته باشد.

نیازمند ایجاد و مدیریت شبکه توزیع منطقی توسط دولت هستیم

وی با ابراز تأسف از اینکه آمار کشور در این عرصه کم است، گفت: در شرایط فعلی که با مشکل کم آبی نیز روبرو هستیم، لازم است که جهاد کشاورزی و دیگر متولیان، کشت را مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: غفلت و عدم سرمایه‌گذاری در مسأله کشاورزی از مشکلاتی است که باید به صورت ویژه به آن نگاه کرد و جدی گرفته شود تا دیگر شاهد خام فروشی محصولات در داخل استان و یا کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه فرصت عظیمی برای استفاده از صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال در استان وجود دارد، مطرح کرد: عدم توجه به بازار منطقه‌ای از دیگر نیازهایی است که امروز نیازمند توجه مسئولان به این حوزه هستیم.

چرا باید قیمت در بازار را دلالان تعیین کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: متاسفانه آن طور که باید در بازار منطقه حضور جدی نداریم و سفره کشورهای منطقه از محصولات ایرانی تغذیه نمی‌شود.

وی با تاکید بر لزوم سوق دادن سرمایه گذاران خارجی به سمت کشاورزی، خاطر نشان کرد: از دیگر نیازهایی که امروز توجه به آن بسیار ضروری است، توسعه فناوری و استفاده از وسائل پیشرفته در صنعت کشاورزی و خروج از فضای سنتی می‌باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه منافع محصولات کشاورزی به خود کشاورز نمی‌رسد، گفت: با وجود آنکه کشاورز زحمات فراوانی برای محصول می‌کشد اما منافع و سود آن به جیب دلال‌ها می‌رود.

وی با بیان اینکه نیازمند ایجاد و مدیریت شبکه توزیع منطقی توسط دولت هستیم، یادآور شد: نه تنها در عرصه کشاورزی، که در دیگر بازارها نیز چرا باید قیمت را دلالان تعیین کنند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان ادامه داد: منظور ما از دلالان، سوداگرانی هستند که تا نوسانی در بازار ایجاد می‌شود، به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اقتصاد کشور به سمت دلال پروری حرکت کند، گفت: اقتصادی که در آن دلالان را پرورش دهد، تولید نیز رونق پیدا نخواهد کرد.

دستگاه‌های نظارتی نسبت به کنترل بازار حساس باشند

امام جمعه همدان با طرح این سؤال که چه کسی باید این شرایط را مدیریت و جمع کند، مطرح کرد: این وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که بتوانند بازار را کنترل کنند نه اینکه قیمت را دلالان تغییر دهند.

وی با اشاره به وضعیت اجاره‌بها و مشکلاتی که برای مستأجران ایجاد شده است، گفت: امروز که مستأجرها در وضعیت بسیار سختی قرار دارند، چه کسی باید پاسخگو باشد و و بازار را کنترل کند؟

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه مگر قانون میزان افزایش اجاره بها وجود ندارد، پس چرا این قانون رعایت نمی‌شود، مطرح کرد: علت عدم حل مشکلات این است که قوانین به درستی پیگیری نمی‌شود.

با دستور مشکلی حل نمی‌شود، نیازمند اجرای قوانین هستیم

وی ادامه داد: با برنامه و دستور، مشکلی حل نمی‌شود بلکه انتظار مردم بر این است که دستورات موجود به درستی اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه دولت باید به وظیفه خود در حوزه مسکن عمل کند، مطرح کرد: در کنار مسئولان، خوب است که در شرایط سخت اقتصادی امروز مردم و صاحب خانه‌ها نیز به مستاجران رحم کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با بیان اینکه در برجام بالاترین همکاری‌ها را ایران با آژانس داشت، یادآور شد: امروز همه می‌دانند که جمهوری اسلامی، به دنبال بمب هسته‌ای نبوده و نیست، اما دشمن با مدارک جعلی به دنبال اتهام زنی و ایجاد تحریم است.

اقدام سریع نیروی انتظامی در دستگیری سارقان بانک ملی قابل تقدیر است

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه طرف مقابل به ایران می‌گوید به برجام برگردد، خاطر نشان کرد: امروز متخلف باید به برجام برگردد نه کسی که به تمام تعهدات خود پایبند بوده است.

وی همچنین با تشکر از اقدام نیروی انتظامی در پیدا کردن سارقین بانک ملی، اظهار داشت: این اقدام که در اسرع وقت توسط نیروی انتظامی انجام شد قابل تقدیر است و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسائلی در کشور نباشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha