جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور استاندار قم در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا

حوزه/ شاهچراغی گفت: سفر رئیس جمهور به قم ۱۴۴مصوبه داشته است که توافق شد دو هزار میلیارد تومان برای انجام این مصوبات تخصیص داده شود و بخش مناسبی از این پول در سال ۱۴۰۰ دریافت شده و فعالیت ها در خصوص این مصوبات و پروژه ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید محمدتقی شاهچراغی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای حضور در استانداری قم، نسبت به برخی امور خوشبین بودیم و فکر می کردیم فقط در سطح کلان کشور با مشکلاتی مواجه هستیم؛ اما با ورود جزئی تر به مسائل، متوجه مشکلاتی شدیم که با یک تصمیم، نه یک تصمیم شجاعانه، می توانست حل شود؛ اما متأسفانه بر زمین مانده بود و برای حل آنان قدم برداشتیم.
وی ابراز داشت: سفر رئیس جمهور به قم ۱۴۴مصوبه داشته است که توافق شد دو هزار میلیارد تومان برای انجام این مصوبات تخصیص داده شود و بخش مناسبی از این پول در سال ۱۴۰۰ دریافت شده و فعالیت ها در خصوص این مصوبات و پروژه ها آغاز شده است.
استاندار قم خاطرنشان ساخت: جاده های «قم- دستجرد»، «قم- کهک» و ... از جاده های پرحادثه استان قم است که برای حل مشکلات این جاده ها به توافقات مناسبی با قرارگاه خاتم الانبیاء رسیده ایم تا وارد مراحل اجرایی و عملیاتی شوند.
سخنران این جلسه تصریح کرد: برای مونوریل نیز توافقاتی انجام شده و دستوراتی را نیز از رئیس جمهور محترم دریافت کرده ایم تا این پروژه را به سرانجام برسانیم؛ البته مشکلات بسیاری در این زمینه وجود دارد و پیگیر حل آن هستیم.
شاهچراغی بیان داشت: یکی از مباحث مهم در قم، مباحث فرهنگی و اجتماعی است و این کار را از ادارات قم آغاز نمودیم؛ البته این اقدامات، زمانبر است.
وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت های مناسبی در آموزش و پرورش آغاز کرده ایم تا دانش آموزان با فضاهای معنوی و دینی استان قم آشنایی بیشتری پیدا کنند و متأسفانه آمارهایی در این خصوص وجود دارد که زیبنده قم نیست.

برخی آمارها زیبنده قم نیست/  پی‌گیر اتمام پروژه مونوریل در قم هستیم


استاندار قم ابراز داشت: یکی از مشکلات اساسی در کشور که در استان قم هم وجود دارد، مسائل معیشتی است؛ بخشی از گرانی ها مربوط به تغییری است که در مباحث ارز ۴۲۰۰ اتفاق افتاد؛ بخش دیگر مربوط به قیمت های جهانی است که به عنوان مثال فقط در گندم، ۶۰ درصد افزایش قیمت جهانی داشته ایم و بخش دیگر گرانی نیز مربوط به مباحث نظارت بر بازار است که متأسفانه هنوز به انسجام مناسب نرسیده است و نظارت ها کافی نیست و به این سمت پیش می رویم که نظارت ها دقیق باشد.
نماینده دولت در استان قم با اشاره به مباحث مرتبط با مسکن، خاطرنشان ساخت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در استان قم برای مسکن ثبت نام کرده اند و به نظر می رسد که حدود ۹۰ هزار نفر از این افراد، واجد شرایط باشند و برای مسکن سازی تلاش های مناسبی آغاز شده است.
شاهچراغی تصریح کرد: برای ساختمان های جدید برنامه داریم که مشکلات قبلی که در حوزه مسکن سازی وجود داشت، وجود نداشته باشد و به عنوان مثال، خیابان های زیر ۱۶ متر را قبول نمی کنیم و باید فاصله های مسجد و مدرسه در مسکن سازی جدید کمتر از وضعیت فعلی باشد و فعلا بالای چهارطبقه را اجازه نداده ایم و تلاش می کنیم که حتی تعداد طبقات هم کمتر شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ترویج عفاف و حجاب گفت: عوامل متعددی همچون خانواده، فضای مجازی، سبک زندگی و ... در تقویت عفاف و حجاب در جامعه مؤثرند و امروز در میدان تهاجم سنگینی قرار داریم که در این مسئله اثرگذارند؛ اما همه باید در کنار هم به فعالیت های ایجابی بپردازیم تا بتوانیم از مشکلات موجود در این معضل، بکاهیم.
استاندار قم اظهار داشت: اگر فکر کنیم که این فعالیت ها بر عهده دیگران است، آغاز خطاست و همه باهم دست به دست یکدیگر داده و به میدان بیاییم و فعالیت کنیم.

برخی آمارها زیبنده قم نیست/  پی‌گیر اتمام پروژه مونوریل در قم هستیم

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: استاندار قم، از خانواده علم و شهادت بوده و دارای سوابق درخشانی است که ان شاءالله در استانداری قم نیز بدرخشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: این مجمع در سال ۱۳۶۸ به فرمان امام راحل تشکیل شده و دارای ۱۴ کمیسیون بوده که خدمت به طلاب، پیگیری امور طلاب، واسطه میان طلاب و بزرگان حوزه و .... از جمله وظایف آن است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: بحمدالله دولتی کارآمد بر روی کار آمده؛ اما مشکلات زیاد است و مباحث معیشتی گریبانگیر مردم است که باید تلاش بیشتری برای حل معضلات موجود داشت.

برخی آمارها زیبنده قم نیست/  پی‌گیر اتمام پروژه مونوریل در قم هستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha