شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اقامه نماز عید سعید فطر در اهواز به امامت حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد

حوزه / نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه صرفه جویی راه علاج مشکل کم‌آبی است، گفت: صرفه جویی باید به گفتمان رایج جامعه و در بین اقشار مختلف تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: اگر مطالبی که در نماز جمعه گفته می‌شود به آن عمل شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اماکن برای تحقق این مساله خانواده است که تنها با ازدواج این امر محقق خواهد شد، اما متاسفانه برای ما ازدواج را سخت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ازدواج تجلی متعالی‌ترین ارزش‌ها و محبوب‌ترین کانون خانواده در نزد پروردگار است، افزود: ازدواج به عنوان زمینه ساز مطلوب‌ترین فرصت و گیرا ترین تبادل کلام‌ها برای تشکیل خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌ فرد خاطرنشان کرد: در ازدواج تلاش کنیم همسری را گزینش کنیم تا همراه انسان در مسیر تعالی او و رسیدن به سعادت الهی باشد.

امام جمعه اهواز در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به آیه "وَ جَعلنا مِن الماءِ کُلِّ شَیءٍ حَیٍّ"، عنوان کرد: آب، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل زیست در بشریت است و برخورداری از آب سالم برای نیازهای انسانی از عوامل اساسی و تمدن ساز می‌باشد.

وی با اشاره به قرارگیری ایران اسلامی در پهنه خشک و نیمه خشک جهان، خاطرنشان کرد: به همین دلیل مدیریت آب از اهمیت بالایی برای تصمیم سازان، تصمیم گیران و از همه مهم‌تر عموم مردم برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه جنگ آینده در خیلی از مناطق دنیا، بر سر آب خواهد بود، اظهار داشت: این مساله تنها به استان خوزستان ارتباط ندارد و لذا هم مسئولان و هم مردم به سهم خود دارای وظایفی در این حوزه هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه صرفه جویی راه علاج این مشکل است، گفت: صرفه جویی باید به گفتمان رایج جامعه و در بین اقشار مختلف تبدیل شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شکرگزاری تنها به گفتن "الحمدلله رب العالمین" نیست و باید در مسیر درست از آن نعمت استفاده ‌کرد، یادآور شد: مهم‌ترین رکن تحقق صرفه‌جویی، تلاش و توجه مردم عزیز است.

وی گفت: آموزش و ایجاد آگاهی‌های اجتماعی، آموزش اصول مصرف بهینه، نقش رسانه‌های جمعی در ترویج و تغییر الگوی مصرف، تقویت مبانی دینی، استفاده از روش‌های نوین در توزیع آب، از جمله راه‌های تحقق صرفه‌جویی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های استان خوزستان در عرصه زمین‌های کشاورزی، ادامه داد: در این خصوص متاسفانه به نحو احسن کار نشده، چرا که استان خوزستان می‌توانست نقش بسزایی در این حوزه داشته باشد و امروز دیگر شاهد این مشکلات نبودیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه اقتدار غذایی از ابزارهای نوین اقتدار یک کشور است، ادامه داد: با کمال تأسف، سوء مدیریت سبب شد تا برخی از کشورهای منطقه مطرح شوند و ایران در جایگاه واقعی خود قرار نگیرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه اجاره بها را دلال‌ها و بنگاه‌ها معین می‌کنند، ادامه داد: در عرصه صیفی جات، محصولات کشاورزی و خوراکی‌ها باید شاهد نظارت مستقیم باشیم و گله اصلی مردم نیز بر نبود نظارت است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد یادآور شد: در خصوص مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی نیز با مسئولان کشوری و استانی صحبت و مسائل منتقل شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: در دیدار با رئیس جمهور نیز مسائل آب کشاورزی و ساختمان ابوذر ۳۰۰ دستگاه اهواز مطرح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha