پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1029832
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیریت زمان باعث بالا رفتن سرعت فعالیت ها و رسیدگی به امور دیگر در زندگی می شود، در واقع مدیریت زمان باعث می شود هوشمندانه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم عاطفه مهدی زاده، در نشست مجازی طلاب مرکز تخصصی نور الزهرا(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به موضوع چگونگی تغییر عادات رفتاری اظهار کرد: باید به دو مرحله شناخت اصول مدیریت زمان و هدف گذاری در این زمینه و تعیین زمان برای اهداف، توجه به پایان کار و روش انجام آن توجه کنیم.

وی اظهار کرد: برای مدیریت زمان، باید برنامه را یادداشت کرد و روی آن متمرکز شد و آن را به صورت منظم بازبینی و اصلاح کرد؛ هر یک دقیقه برنامه ریزی برابر با ده دقیقه صرفه جویی در وقت است و ۸۰ درصد موفقیت ها، مربوط به کارهایی است که در اولویت برنامه ریزی قرار دارند و همچنین تمرکز بر روی فعالیت های اول صبح بیشتر است.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای مکتوب کردن برنامه، شب قبل و یا صبح همان روز است که ناخودآگاه انسان به آن مشغول می شود، لذا انرژی مثبت و حس توانمندی و تمرکز بر روی آن کار پیدا می کند.

وی افزود: انسان ها باید برای خودشان هزینه مالی و هزینه زمانی بکنند، مهارت افزایی و ارتقاء را در برنامه خود قرار بدهند و به نظم محیط اطراف و روابط خود اهمیت بدهند.

کارشناس حوزوی خاطر نشان کرد: برای تغییر رفتار قوانینی وجود دارد، اولین قانون، ساختن یک عادت است؛ با نوشتن عادت و زنجیره سازی آن و طراحی محیط متناسب با آن، عادت ایجاد می شود؛ دومین قانون، جذاب سازی عادت است که راهکارش همراه سازی آن با عمل و یا گره زدن آن با فرهنگ مطلوب خودمان و استفاده از تشویق انجام می گیرد؛ سومین قانون ساده کردن عادت است که راهکار آن کم کردن اصطکاک کار و استفاده از قانون دو دقیقه و انتقال عادت به ناخودآگاه می باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha