شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
المصطفی

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با بیان این که مشکل جدی امروز ما غفلت از نسل جوان است، گفت: امروز مشارکت و حضور جوانان در مساجد در اکثر بلاد و ممالک اسلامی کم شده و لازم است در انطباق قرآن کریم با نیازهای جامعه امروز به ویژه جوانان، به صورت ویژه اهتمام شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای شیخنا لو نماینده رسمی رهبر مریدین غرب آفریقا با حضور در مشهد مقدس با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صالح با خیرمقدم و معرفی اجمالی فعالیت های نمایندگی المصطفی در خراسان، اظهار کرد: بخشی از دروس ما در اینجا در ارتباط با تفسیر قرآن است، چرا که فکر می کنیم در مباحث تفسیر باید بیشتر به قاعده سازی قرآن برای حیات بشر بپردازیم و پیام قرآن را برای حیات بشر بازگو کنیم. مثلا باید از داستان‌های قرآن برای زندگی امروز پیام استخراج می کنیم و اینکه به چه نحوی ما قرآن را تبدیل به قواعد و دستوراتی برای زندگی امروز کنیم.

وی افزود: با توجه به ضرورت تکیه بر مفاهیم اصلی تفسیر و با استناد بر آیه "لِتبیّن للناس ما نُزّل" همه مذاهب اسلامی و علما و مبلغان ملاک همه امور خود را قرآن قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ادامه داد: علما باید نسبت به نسل نو توجه ویژه داشته باشند و سیره انبیاء(ع) این گونه بوده است که جوان ها را در امور مشارکت می دادند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با بیان این که مشکل جدی امروز ما غفلت از نسل جوان است، اظهار کرد: امروز مشارکت و حضور جوانان در مساجد در اکثر بلاد و ممالک اسلامی کم شده و لازم است در انطباق قرآن کریم با نیازهای جامعه امروز به ویژه جوانان، به صورت ویژه اهتمام شود.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی با تکیه بر سیره اهل بیت علیهم السلام و حضرت فاطمه زهرا (س) به محملی برای حضور عفیفانه زنان و دختران در مناسبت‌های اجتماعی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ادامه داد: در کنار تبلیغ عمومی باید بر تبلیغ فردی و چهره به چهره نیز اهتمام شود. همچنین در تبلیغ می توان از تبلیغ اشتراکی نیز بهره جست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما امکان برگزاری دوره های کوتاه مدت را در مورد موضوعات مرتبط و بر اساس اعلام در حوزه قرآن و علوم مرتبط، شبهه شناسی و ... براساس نیاز شما در مشهد را داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha