پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه عالی تخصصی حضرت خدیجه(س) بابل گفت: در دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی، حدود ۵۰ طلبه در حال تحصیل داریم و هر سال ثبت نام جدید برای ورود به این مقطع تحصیلی انجام می شود.

خانم فاطمه پورمهدی، مدیر مدرسه عالی تخصصی سطح ۴(مقطع دکتری) حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری به معرفی دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی پرداخت و اظهار کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده و حدود ۵۰ طلبه در حال تحصیل دارد.

مدیر مدرسه عالی تخصصی سطح ۴(مقطع دکتری) حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بابل ادامه داد: طلاب در رشته انتخابی خود باید حدود ۶۰ واحد درسی را طی سه سال بگذرانند و در پایان در امتحان زبان تخصصی و بعد از قبولی در آزمون، در امتحان جامع شرکت کنند.

پورمهدی تصریح کرد: مرحله بعد، انتخاب موضوع رساله است که طلبه همراه با استاد راهنما و یا مشاور در جلسه کارگروه حضور پیدا و از طرح خود دفاع می کند و زمانی که طرح اجمالی و طرح تفصیلی تصویب شد، مرحله نگارش رساله آغاز می شود.

وی اظهار کرد: هر طلبه باید یک مقاله علمی پژوهشی از موضوع رساله خود داشته باشد و اگر علاوه بر آن مقاله علمی پژوهشی دیگری نوشته باشد، یک نمره تشویقی به رساله اش تعلق میگیرد.

مدیر مدرسه عالی تخصصی حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بابل اظهار کرد: تعدادی از دروس که در رشته فقه خانواده گذرانده می شود عبارتند از قرآن و خانواده، دروس تخصصی فقه و اصول، جایگاه زن در قرآن و ... و دروس رشته تفسیر تطبیقی، تاریخ قرائات قرآن، مهدویت در قرآن، معاد در قرآن نبوت در قرآن و ... می باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha