چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تولیت حرم مطهر شاهچراغ

حوزه/ تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی گفت: اسلام با روحانیت گره خورده است و انقلاب اسلامی نیز محصول اسلام نابی است که از آموزه های اهل بیت(ع) به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به اینکه طلبه باید از سه جهت پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از جهات در جامعه امروزی پیشرفت درسی است، چراکه باید نیاز جامعه را پاسخ دهند.

وی در ادامه با تصریح اینکه فقط در حوزه دین ۶۰۰ مجله منتشر می شود، اضافه کرد: باید بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) بتوانیم پاسخ این سؤالات را بدهیم.

به گفته تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) باید تلاش علمی طلاب همانند علمای گذشته شبانه روزی باشد تا بر مبانی اصیل اسلام اشراف پیدا کنند؛ امروز با این حجم از شبهات و سؤالات جدید باید تلاش کنیم تا به آنها پاسخ بدهیم.

وی در خصوص افزایش سواد تخصصی طلاب خاطرنشان کرد: مبلغین اسلام باید به گونه ای کار کنند که در مواجهه با سؤالات و شبهات قوی عمل کنند. اگر در این حوزه پیشرفت داشته باشیم در باور و اعتقاد مخاطبین تاثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری افزود: توجه به رفتار خود مانند امام راحل می تواند در اخلاق و اعتقادات موثر باشد، چرا که اسلام با روحانیت گره خورده است و انقلاب اسلامی نیز محصول اسلام نابی است که از آموزه های اهل بیت(ع) به دست آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha