جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری

حوزه/ امام جمعه مهدی‌شهر گفت: آن جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید دارند، یکی از مصادیق آن همین اجلاسیه شهداست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام محمد بارانی، عصر امروز در نشست خبری اجلاسیه شهدای شهرستان مهدی‌شهر، در محل برگزاری این اجلاسیه، با اشاره به اهداف برگزاری آن، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و تلاشگران این عرصه اظهار داشت: هدف برگزاری این اجلاسیه برگرفته از قرآن کریم است که در آیات بسیاری می فرماید «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ إِبْراهِیمَ»، «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ مَرْیَمَ»، «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ مُوسی‌» و منظور از این تذکرها دوری از غفلت هاست، گاهی وقت ها گناه غفلت انسان از شراب بدتر است.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه هدف دوم برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان مهدی‌شهر آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهداست، تصریح کرد: باید فرهنگ شهدا را معرفی کنیم و در این فرهنگ ابتدا باید معرفت و شناخت حاصل شود و در این اجلاسیه به دنبال معرفت و شناخت هستیم.

وی با بیان اینکه از تعدادی از راویان و سخنرانان ملی با هدف تبیین دفاع مقدس برای نسل جدید دعوت شده است، افزود: آن جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید دارند، یکی از مصادیق آن همین اجلاسیه شهداست و خروجی این اجلاسیه باید یک معرفت آفرینی و یک معرفت افزایی باشد.

حجت الاسلام بارانی با اشاره به هدف سوم برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: این اجلاسیه در یک فضای همدلی، همبستگی و وحدت ایجاد شد و در هر روز تقریبا نزدیک ۱۰۰ نفر و در برخی مواقع بیشتر از اقشار مختلف در حال کار کردن و آماده سازی این فضا هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۲۰ شهید در سطح شهرستان مهدی‌شهر داریم، گفت: قبل از برپایی این اجلاسیه یادواره‌های شهدا در مهدی شهر و درجزین و شهمیرزاد داشتیم و این اجلاسیه به نوعی اختتامیه آن یادواره هاست.

بارانی: یکی از مصادیق «جهاد تبیین» اجلاسیه شهداست | پریسوز: اجلاسیه قرار است کربلای حسینی را به کربلای خمینی وصل کند

اجلاسیه قرار است کربلای حسینی را به کربلای خمینی وصل کند

سرهنگ مسعود پریسوز، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهدی‌شهر، در این نشست نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان مهدی‌شهر یک شهرستان گردشگری است و در این ایام گردشگر پذیر است نسبت به این کار اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه برپایی یادواره و مسابقات کتابخوانی و قران خوانی در طی یک ماه و خروجی این برنامه‌ها به اجلاسیه ختم شد، افزود: اجلاسیه شهدای شهرستان مهدی‌شهر از ۳۱ خرداد ماه به مدت ۵ شب برگزار خواهد شد و از نظر محتوایی قرار است کربلای حسینی به کربلای خمینی وصل کنیم.

سرهنگ پریسوز با اشاره به برنامه های اجلاسیه شهدای شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: بهره گیری از مواکب اربعین شهرهای مهدی‌شهر، شهمیرزاد و درجزین در اجلاسیه، بازسازی و بازخوانی دفاع مقدس، طراحی و ساخت المان ضریح امام حسین(ع)، ورود به مناطق بازسازی شده از عملیات‌ها، طراحی و ساخت کانال کمیل و حنظله همراه با تیراندازی و نمایش میدانی و سنگرهای گرمسیری و سردسیری و سنگرهای پشتیبانی، برگزاری کلاس ویژه جهاد تبیین با هدف مسائل اجتماعی روز ویژه بانوان و آقایان از جمله برنامه های اجلاسیه شهدای شهرستان مهدی‌شهر است.

وی با اشاره به برپایی سنگر تدارکات با هدف نمایش زحمات بانوان مهدی‌شهر در زمان جنگ گفت: برنامه های اجلاسیه از ساعت ۱۹ هر شب آغاز و در ساعت ۲۰:۱۵ ضمن اتمام برنامه به نماز متصل می شود و سایر برنامه ها نیز پس از اقامه نماز برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: حجج الاسلام مطیعی، بارانی، میرعلی اکبری، امیر سرتیپ دربندی، سردار دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان، حاج حسین کاجی راوی دفاع مقدس، عباس گلرو نماینده مردم سمنان در مجلس، حمید جهانگیر فیض آبادی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس از سخنرانان این چند شب از اجلاسیه هستند.

وی با اشاره به بازخوانی عملیات های دفاع مقدس همراه با تیراندازی در این اجلاسیه گفت: تشییع نمادین شهدا در پایان برنامه اجلاسیه، پایان بخش این برنامه در هر شب است و مشارکت خود مردم و نقش برجسته بسیجیان شهرستان در برپایی این اجلاسیه را نباید فراموش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha