یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (ع) بیجار گفت: روستائیان و کشاورزان بیجار خواستار تقسیم عادلانه حق آبه سد «تالوار» در این شهرستان هستند.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: روحانیت همواره و در هر زمان و مکانی حامی و پشتیبان ملت، مردم و نظام بوده و این مهم را در عمل بارها نشان داده است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار، گفت: مردم و جامعه ارتباطات بسیار وسیعی با روحانیت دارند و از همین رو، روحانیت و علمای دین را محرم خود می‌دانند و مشکلات خود را با طلاب در میان می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه مردم مطالبات به حق خود را به روحانیون انتقال می‌دهند و روحانیون نیز به عنوان امین جامعه پاسخ این اعتماد را به عنوان مطالبه‌گری از مسئولان نشان خواهند داد، مطرح کرد: در شهرستان بیجار همواره مردم مشکلات و مطالبات خود از مسئولان را به روحانیون و حوزه‌های علمیه منعکس می‌کنند، بنابراین ما نیز موظف هستیم به عنوان بخشی از ساختار جامعه به این مطالبات به حق مردم رسیدگی داشته باشیم و تریبون و صدای جامعه باشیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار با اشاره سفر استاندار کردستان به این شهرستان و طرح بسیاری از مشکلات، پیشنهادات و مطالبات، عنوان کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم بیجار به ویژه کشاورزان، دامداران و روستائیان رسیدگی به وضعیت آبرسانی در این شهرستان بود.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: در ماه‌های اخیر در دیدار با بسیاری از کشاورزان این شهرستان همواره شاهد گله‌مندی آنها از ناعادلانه بودن حق آبه سد «تالوار» بوده‌ایم و روستائیان و کسانی که از این وضعیت آسیب‌های زیادی دیده‌اند، ما را به عنوان وکیل خود برای رساندن مطالباتشان به مسئولان انتخاب کرده‌اند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: در اوایل دهه ۷۰ کلنگ احداث سد «تالوار» در شهرستان بیجار و منطقه «چنگ الماس» به زمین زده شد و مقرر گردید تا این طرح بیش از ۱۸ هزار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان را از نعمت آب برخوردار کند، اما بالعکس این طرح باعث از بین رفتن ۳ هزار از باغات مثمر، زمین‌های حاصلخیز روستائیان در مسیر سد شد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از این طرح شاهد عکس ماجرا بودیم و تمامی وعده‌های مسئولان وقت عملی نشد، گفت: نه تنها احداث این سد برای مردم این شهرستان سودی نداشت، بلکه بیش از ۱۲ روستا، مسجد، حسینیه و قبرستان که در مسیر سد قرار داشتند نیز خالی از سکنه شد و به زیر آب رفته‌اند و از سوی دیگر شاهد تخریب و از بین رفتن چندین تپه و مکان باستانی با قدمتی نزدیک به ۷۵۰۰ سال در روند اجرای این طرح بوده‌ایم.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه سهمی از آب سد «تالوار» نصیب مردم این شهرستان نشد، خاطر نشان کرد: احداث این سد و هدایت آب آن به استان‌های زنجان و همدان و بی‌نصیب ماندن روستائیان و کشاورزان بیجاری، باعث از بین رفتن بسیاری از باغات، بیکار شدن کشاورزان، مهاجرت اجباری روستائیان به مناطق همجوار، بالا رفتن معضلات اقتصادی و فرهنگی در این منطقه شده است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: این نابرابری در تقسیم حق آبه در صورتی انجام می‌شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال ۸۸ به بیجار به صورت صریح و قاطع به استفاده مردم این شهرستان از مزایای سد «تالوار» تاکید داشتند اما متاسفانه شاهدیم که مسئولان وقت توجهی به فرمایشات ایشان نداشتند و لذا امروز این وضعیت نامساعد و نگران کننده در این منطقه به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه عدم توجه مسئولان وقت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر حفظ عدالت در بیجار و از سوی دیگر عدم تحقق خواسته‌های روستائیان این منطقه، برای همه ما نگران کننده و مایه تاسف است، یادآور شد: مردم این شهرستان همواره در دیدارهایی که با آنها داریم از روحانیون می‌خواهند که صدای آنها را به مسئولان استانی و کشوری برسانیم و وضعیت بحرانی مذکور را منعکس کنیم.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار به نمایندگی از مردم این شهرستان به ویژه روستائیان و کشاورزان، خواستار اجرای عدالت در تقسیم حق آبه سد «تالوار» هستند، عنوان کرد: روز گذشته نیز این موضوع را در دیدار با استاندار کردستان مطرح کردیم و همه امیدواریم تا مسئولان بار دیگر سخنان رهبری در سفر به این خطه را گوش دهند و به حقوق حقه زیان دیدگان از اجرای این طرح رسیدگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه بیجار IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    احسنت به سیدموسی... پیگیری کار مردم از اوجب واجبات است.. روحانیت مطالبه گر یعنی روحانی خط انقلاب و رهبری