شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / تفاهم نامه حوزه علمیه قزوین با اداره کل اسناد انقلاب اسلامی استان با هدف همکاری‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف پژوهشی و علمی به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا صبح امروز در دیدار با مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین، اظهار داشت: تفاهم نامه‌های بین این دو نهاد می‌تواند در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی برای هر دو نهاد برکات خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا افزود: حوزه علمیه قزوین در حال برنامه ریزی برای پژوهش پیرامون میراث علمی این استان در پنج حوزه تفسیر، حدیث، فقه، کلام و فلسفه می‌باشد و از اساتید توانمند دانشگاه نیز برای این منظور دعوت کرده تا با همکاری مرکز امور نخبگان، این پژوهش‌ها صورت گیرد و در فاز نخست بناست آشنایی با میراث فقهی، فلسفی کلامی حوزه علمیه قزوین آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اداره کل اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین در این عرصه همراهی و با ظرفیتی که دارد تحقق این پژوهش‌ها را تسهیل نماید و به یقین با همکاری‌های علمی مراکز علمی و دانشگاهی خواهیم توانست گام‌های مهمی را برای احیای مکاتب و اندیشه‌های عالمان قزوینی برداریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به راه اندازی مرکز پژوهشی و واحد ارتباطات و بین الملل در حوزه علمیه استان قزوین، مطرح کرد: در این مدت با پنج دانشگاه معتبر استان قزوین تفاهم نامه همکاری در عرصه‌های مختلف به امضاء رسیده و بخشی از برنامه‌ها نیز به مرحله اجرا در آمده که متاسفانه در زمان شیوع ویروس کرونا، بخشی از این فعالیت‌های علمی و پژوهشی متوقف شده بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه قزوین بر اساس زحمات و تلاش‌های گذشتگان بنا نهاده شده و امروز نیازمند این است که بتوانیم تلاش‌های گذشتگان را که به یادگار مانده، ثبت نماییم تا آن دستاوردها فراموش نشود.

وی ادامه داد: آنچه ضرورت دارد این است که مردم شناخت بهتری از حوزه و حوزویان داشته باشند و برای این که حوزه را به عنوان یک نهاد فعال فرهنگی و دینی در استان معرفی نماییم، از این رو لازم است توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن را به آحاد مردم معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا اظهار کرد: حوزه علمیه قزوین توانایی و ظرفیت مطلوبی در عرصه‌های مختلف را دارا است که اگر نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم می‌توانیم در عرصه‌های علمی و پژوهشی به خوبی بدرخشیم.

در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری بین حوزه علمیه قزوین و اداره کل اسناد و کتابخانه ملی استان به امضاء رسید.

امضا تفاهم نامه بین حوزه علمیه قزوین با اداره کل اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha