چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش مرکز تخصصی نور الزهرا(س) ساری گفت: طلاب سطح ۳ مرکز تخصصی نور الزهرا(س) ساری در حال مطالعه رشته کلام اسلامی هستند که جمعا ۱۰۶واحد در ۷ ترم را می‌گذرانند.

خانم زهرا رضایی معاون آموزش مرکز تخصصی نور الزهرا(س) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران به معرفی رشته کلام پرداخت و اظهار داشت: رشته کلام اسلامی، در واقع شاخه‌ای از علوم اسلامی است که درباره عقاید اسلامی بحث و از آنها دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه این علم برای اثبات مسائل خودش و قانع کردن مخاطب، روش‌های مختلف منطقی را به کار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: کسی که در علم کلام تخصص پیدا کند، می‌تواند به هر اشکال و شبهه‌ای که در مورد اصول عقائد و مجموعه تعالیم و احکام دینی مطرح می‌شود، پاسخ دهد و مسائل اعتقادی را برای دیگران تعریف و تبیین، اعتقادات و آموزه‌های دینی را اثبات و از عقاید دینی در برابر شبهه‌ها دفاع کند.

رضایی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی نورالزهرا(س) ساری در مقطع سطح ۳ از سال ۱۳۹۳ تا کنون مشغول به فعالیت می‌باشد، گفت: طلاب شاغل به تحصیل در رشته کلام اسلامی، جمعا ۱۰۶ واحد در ۷ ترم را سپری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که در زمان ثبت نام حوزه‌های علمیه هستیم، طلاب علاقه‌مند به دفاع از عقاید دینی و پاسخ به شبهات که امروزه مبتلا به جامعه می‌باشد، می‌توانند در این رشته ثبت نام کنند و با افزایش معرفت خود در مسائل دینی، به ارشاد دیگران و پاسخ به مخالفین دین بپردازند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha