دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان در دیدار امام جمعه مسجد مکی زاهدان، گفت: به صورت شفاف و روشن و در مقام عمل نشان دهید که در چارچوب نظام اسلامی در حال فعالیت هستید و هیچ نقطه پنهانی وجود ندارد تا حدس و گمان‌ برخی افراد مبنی بر عملکرد غیر قانونی و اتهام قانون گریزی از بین برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان در دیدار امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: افزایش ارتباطات بین علمای شیعه و اهل سنت عامل ایجاد انس و الفت بیشتر بین مسلمانان، تحکیم وحدت در جامعه و خاری در چشم دشمنان خواهد بود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به نکات مطرح شده از سوی مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی مبنی بر پیگیری مسائل مختلف و آسیب‌های موجود در استان در نشست‌های هم اندیشی با معتمدان، فعالان فرهنگی و سایر اقشار جامعه ضمن قدردانی از پیگیری این مباحث؛ پرداختن به مسائل و مشکلات داخل استان را موثر عنوان کرد و خواستار ادامه این روند شد و افزود: اقشار مختلف جامعه از جمله مسئولان، مردم، روحانیون معتمدان، قبایل و طوایف باید برای حل مشکلات، کمک به مردم و ارتقای سطح فرهنگی، علمی و اقتصادی استان دست به دست هم بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان هم در دولت قبل و هم در دولت جدید سرمایه گذاری و کار زیادی در استان انجام شده که در شرایط کنونی شتاب بیشتری پیدا کرده و نیاز است تا همکاری و همراهی مردم و مسئولان در سایر قسمت‌های دیگر هم رشد و شتاب بیشتری پیدا کند.

وی، خواستار استفاده از ظرفیت‌ ائمه جمعه، جماعات و حوزه‌های علمیه شد و تصریح کرد: برخی آسیب‌ها از جمله مواد مخدر، قاچاق، فرهنگ کار، تحصیل، نزاع‌های قومی و قبیله‌ای ریشه در فرهنگ استان و برخی سرقت‌ها نیز در کنار ضعف فرهنگی برخاسته از شرایط اقتصادی است، اما باید توجه داشت که اگر ایمان و تعهد دینی وجود داشته باشد تا حد زیادی کنترل کننده خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به معضل آب به خصوص در شمال و مرکز استان، تصریح کرد: در ابتدای ورود طالبان برخی ابراز خرسندی کرده و بیان داشتند که با این اتفاق روابط بهتر و مشکل آب حل می‌شود اما همچنان مشکل آب به قوت خود باقی است‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی با اشاره به مباحث مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه‌ هفته‌های گذشته، اظهار کرد: از مسئولان گلایه داشتیم که مشکل آب را جدی نگرفته و وزارت خارجه نیز دیپلماسی ضعیفی دارد و باید مشخص شود که چرا از دیپلماسی عمومی و ظرفیت‌های مردمی استفاده نمی‌کنند.

وی، خواستار ادامه روند جلسات و دیدارها بین شیعیان و اهل سنت شد و خاطر نشان کرد: تعاملات بین شیعه و اهل سنت باید ادامه پیدا کند تا به تدریج حساسیت‌ها از بین رفته و احساس نکنند فضایی در برابر نظام وجود دارد و می‌توان در مراسمات مختلف اهل سنت فضا را به گونه‌ای رقم زد که به تناسب جمع‌ از افراد مختلف نظام دعوت شود تا هم حساسیت‌ها از بین برود و هم این افراد از کار شما شناخت بیشتری پیدا کنند که چنین چیزی در تقویت انس و الفت و تحکیم وحدت موثر است.

امام جمعه زاهدان افزود: باید به صورت شفاف و روشن و در مقام عمل نشان دهید که در چارچوب نظام اسلامی در حال فعالیت هستید و هیچ نقطه پنهانی وجود ندارد تا حدس و گمان‌ برخی افراد مبنی بر عملکرد غیر قانونی و اتهام قانون گریزی از بین برود.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در دیدار با ریاست جمهور بحث گزینش از میان اهل سنت را مطرح و بیان کردیم که نیروهای خوب، توانمند و همراه با گفتمان انقلاب را از میان اهل‌سنت به کار گیرید و همچنین در جلسه با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور نیز این نکته را مطرح کرده و خواستار گزینش اهل سنت در نیروهای نظامی و سایر دستگاه‌های دیگر شدیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسئله در طول سال‌های متمادی تبدیل به یک رویه شده نباید نامید شد، بلکه باید به تدریج پیش رفته و با تلاش و پیگیری بیشتر نقاط ابهام را شفاف‌تر کنیم تا این مسیر راحت تر دنبال شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha