جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ حال و هوای مسجد مقدس جمکران در روز میلاد امام زمان(عج)

حوزه/ همشهریان قمی برای سهولت در تردد به مسجد و جلوگیری از ازدحام خودروهای شخصی در منطقه جمکران با وسائل حمل و نقل عمومی به این مکان مقدس مشرف شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابراهیم صدوقی با اشاره به برگزاری مراسم سلام فرمانده در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: با توجه به تلاقی این برنامه با مراسم سه شنبه مسجد مقدس جمکران و حضور زائران از شهرهای مختلف در این مکان مقدس، دستگاه های مرتبط با ترافیک و حمل و نقل می بایست برنامه ریزی دقیقی برای کنترل ترافیک در مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران داشته باشند.

وی ادامه داد: از همشهریان قمی تقاضا داریم برای سهولت در تردد به مسجد و جلوگیری از ازدحام خودروهای شخصی در منطقه جمکران با وسائل حمل و نقل عمومی به این مکان مقدس مشرف شوند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به گرمای هوا و مخاطبان کم سن و سال این برنامه، ابراز کرد: در حد توان تلاش کردیم آب خنک مورد نیاز زائران را تهیه و در چایخانه های مسجد مقدس جمکران توزیع کنیم؛ ولی با توجه به گرمای هوا و حجم بالای جمعیت توصیه می کنیم خانواده ها نیز همراه خود آب خنک و همچنین زیرانداز داشته باشند.

صدوقی با تاکید به اینکه این مراسم باشکوه از ساعت ۱۹ در صحن جامع مهدوی برگزار می شود، گفت: برای جلوگیری از تراکم جمعیت در صحن جامع، صحن های مجاور و پارکینگ شماره یک مسجد برای استقرار خانواده ها در نظر گرفته شده و تلویزیون های شهری نیز برای استفاده زائران در این اماکن مستقر می شود.

وی به وضعیت پارکینگ های اطراف مسجد اشاره کرد و گفت: پارکینگ های شماره دو(میدان انتظار)، سه (جنب پمپ بنزین)، چهار (پشت بازارچه نیمه شعبان) برای استفاده خودروهای شخصی و پارکینگ شماره پنج (جنب ورودی باب المعصومه(س)) برای پارک موتورسیکلت در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد مناسبت های ویژه مسجد مقدس جمکران افزود: با هماهنگی صورت گرفته با برخی مجموعه های مردمی چندین موکب در ورودی های مسجد برپا می شود که از زائران پذیرایی خواهند کرد.

صدوقی از هماهنگی صورت گرفته با مجموعه های امدادی و درمانی استان از جمله هلال احمر، اورژانس، بسیج جامعه پزشکی، آتش نشانی و مرکز بهداشت استان قم برای بهره گیری از ظرفیت های آنان در خدمات دهی به شرکت کنندگان در مراسم سلام فرمانده خبر داد و خاطرنشان کرد: از زائران و مجاوران تقاضا داریم از همراه آوردن وسایل اضافه به این مکان مقدس خودداری کنند تا بتوانیم در کمال نظم و امنیت این مراسم باشکوه را برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha