جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
المصطفی

حوزه/ معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: امسال نسبت به چند سال گذشته، تقاضای بسیار گسترده‌ای برای حضور در مراسم زیارت اربعین وجود خواهد داشت و تلاش می‌شود در این زمینه نیز همکاری مناسبی با جامعةالمصطفی صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور، جانشین ریاست المصطفی که در قم برگزار شد، اظهار داشت: جامعةالمصطفی جدا از تربیت طلاب غیرایرانی، ظرفیت بسیار مهمی برای کشور ما ایجاد نموده است که در بستر ارتباط حوزه علمیه با فضای بین‌الملل شکل گرفته است.
وی جامعةالمصطفی را تجربه‌ای ارزشمند و چراغی روشن برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز تقاضا برای حضور در جامعةالمصطفی رو به رشد است و وزارت امور خارجه نیز تلاش می‌نماید از ظرفیت‌های خود برای همکاری با این مجموعه استفاده نماید.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه، با اشاره به استقبال گسترده شیفتگان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برای شرکت در مراسم اربعین امسال، خاطرنشان کرد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌شده، امسال نسبت به چند سال گذشته، تقاضای بسیار گسترده‌ای برای حضور در مراسم زیارت اربعین وجود خواهد داشت و تلاش می‌شود در این زمینه نیز همکاری مناسبی با جامعةالمصطفی صورت پذیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور نیز در این جلسه، ضمن خوشامدگویی به آقای بیگدلی و همراهان وی، اظهار امیدواری کرد برگزاری این جلسه گامی در جهت ارتقای همکاری‌های دوجانبه، به ویژه در بخش صدور روادید، به شمار آید.
وی، با اشاره به استقبال بالای متقاضیان ورود به جامعةالمصطفی از سراسر جهان، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تسهیلات لازم را برای ورود دانش‌پژوهان فراهم آوریم، زمینه‌های پذیرش بیشتری برای جامعةالمصطفی فعال خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور، دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی را بهترین سفیران فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان برشمرد و اظهار داشت: هرچه میزان دین‌پژوهان ما بیشتر شوند و افراد بیشتری از منابع پرفیض قرآن و عترت(علیهم‌السلام) بهره‌مند گردند، ظرفیت‌های بیشتری در جهت پیشبرد دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران در سراسر عالم فراهم خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha